Inbjudan – Presentation av resultatet för andra kvartalet 2020

Inbjudan, Hillerstorp 6 augusti 2020, 09:00 CET

Troax Groups rapport för andra kvartalet 2020 publiceras kl. 12:30 CET den 13 augusti.

Thomas Widstrand, Vd & koncernchef presenterar resultatet vid ett konferenssamtal samma dag kl. 16:00 CET. Konferensen kommer hållas på engelska.

Rapport och presentation kommer finnas tillgängliga på https://old.troax.com/sv/investerare/finansiella-rapporter

För att delta i konferensen, använd något av nedanstående tel. nummer samt konferens kod.
Vänligen
ring 5 -10 minuter innan konferenssamtalet, eftersom en kort registrering är nödvändig.

Konferens kod: 2397003

Tel nummer

Standard Int: +44 (0) 2071 928000
United Kingdom: 08445718892
Sverige: 0850692180
Danmark: 32728042
Norge: 23960264
Tyskland, Berlin: 030221531802
Tyskland, Frankfurt: 06924437351

Vd och Koncernchef
Thomas.widstrand@troax.com
Tel: +46 370 828 31

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2019 uppgick Troax nettoomsättning till 168 MEUR och antalet anställda till ca 700 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.

Troax Group AB är den globalt ledande leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager och Förråd. Vår mission är att utveckla hållbara, högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Sedan starten 1955 har Troax utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med cirka 700 medarbetare och lokal representation i 42 länder. Under 2019 uppgick nettoomsättningen till cirka 168 MEUR. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp, Sverige. Läs mer om oss på www.troax.com.