Smart Post – stolpe med integrerade knappar

Hillerstorp 6 september 2020, 09.00 CET

Snygg design och smidig installation med nya Smart Post.

Nu introducerar Troax Smart Post – ett säkrare, smidigare och elegantare sätt att dra kablar och montera tryckknappar på slag- och skjutportar i maskinskyddsmiljöer.

Med den nya och praktiska stolpen Smart Post är det möjligt att dra kablarna inuti röret och att integrera knapparna direkt i stolpen. Tryckknapparna går även att få förmonterade på ett fäste för snabb och enkel installation.

Stolpen är förberedd med hål för kablar både på baksidan och framsidan. Två hål upptill och två nedtill på stolpen gör det möjligt att dra kablar antingen uppåt till en kabelstege, eller nedåt mot golvet.

På framsidan finns uttag i stolpen för ett tryckknappsfäste. Det går att få förmonterade tryckknappar på ett kretskort, där översta knappen är ett nödstopp, följt av tre vita knappar som kan kopplas för valfri operation. Fem färgbrickor medföljer för egen färgsättning. Som alternativ finns ett fäste med fyra hål för egenmonterade lösningar. Smart Post är speciellt framtagen och anpassad för Troax Safe Lock och Troax Safe Escape Lock, men passar även utmärkt med andra låsalternativ.

– Vi har utformat vår nya Smart Post så att man enkelt kan dra kablarna inuti stolpen och få tryckknapparna integrerade, vilket sparar tid och plats då montören slipper fästa en tryckknappslåda vid sidan. Vi tror att det kommer underlätta mycket för våra kunder och det ger även ett designmässigt snyggt intryck ute i produktionsmiljön, säger Josephine Granell, produktchef Maskinskydd.

Stolpen är i standardmåttet 60x40x2200 mm, och kan levereras i alla RAL-kulörer. Smart Post passar till Troax standard slagdörrar och skjutportar med både Safe Lock och Safe Escape Lock, och även tillsammans med andra låsalternativ.

Troax erbjuder maximal säkerhet genom ett komplett utbud av maskidskyddslösningar, som skyddar både personal och processer, och som gör din produktion mer effektiv.

Josephine Granell
Produktchef Maskinskydd
E-post: josephine.granell@troax.com

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2019 uppgick Troax nettoomsättning till 168 MEUR och antalet anställda till ca 700 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.