Styrelsen i Troax Group AB (publ) har beslutat att utnyttja bemyndigande om återköp av aktier

Hillerstorp 19 augusti, 2019 16:00 CET

Styrelsen i Troax Group AB (publ) (”Troax”) har med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 14 maj 2019 fattat beslut om förvärv av egna aktier på Nasdaq Stockholm. Syftet med återköpet är att säkerställa Troax åtaganden att leverera aktier enligt Troax köpoptionsprogram.

Förvärv kommer att ske på Nasdaq Stockholm i enlighet med dess Regelverk för emittenter. Återköpen kommer att ske vid ett eller flera tillfällen intill årsstämman 2020 och till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet. Återköp får ske av högst 600 000 aktier och återköpen kommer att förvaltas av en bank som fattar sina handelsbeslut oberoende av Troax vad avser de tidpunkter då återköpen sker. Betalning av aktierna kommer att erläggas kontant. Rapportering kommer att ske via börsen i enlighet med gällande regler.

Återköp får inte resultera i att Troax innehav av egna aktier vid någon tid överstiger 1 procent av det totala antalet aktier i bolaget. Vid tidpunkten för detta pressmeddelande uppgår det totala antalet registrerade aktier i bolaget till 60 000 000 och Troax innehav uppgår till 0 egna aktier.

Troax offentliggör denna information enligt Nasdaq Stockholms Regelverk för emittenter.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2018 uppgick Troax nettoomsättning till 161 MEUR och antalet anställda till ca 700 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.