Troax AB förvärvar ABBs Quick-Guard® system

Hillerstorp 3:e Maj 2021, 12:30 CET

Troax AB, som ingår i Troax-koncernen, har ingått ett avtal om förvärv av tillgångar kopplat till ABBs Quick-Guard® system.

”Jag är glad att kunna meddela att vi har signerat ett avtal gällande förvärv av ABBs Quick-Guard system. Kombinationen av Troax marknadsledande lösning och Quick-Guard ger oss möjligheten att erbjuda en mer komplett lösning till kunder som är i behov av båda systemens fördelar“, säger Thomas Widstrand, VD och koncernchef för Troax Group.

Förvärvet kommer att finansieras med Troax befintliga likvida medel. Transaktionen signerades den 30:e April och förväntas avslutas den 1:e Juli, 2021. Troax och ABB kommer att jobba tätt tillsammans för att säkerställa en så smidigt övergång som möjligt.Förvärvet förväntas inte väsentligt bidra till Troax vinst per aktie eller nettoskuld / EBITDA.

Tel +46 (0)370-828 31

Anders Eklöf, CFO
Tel +46 (0)370 828 25
anders.eklof@troax.com

Mikael Carlsson, BD and M&A Director
Tel +46 (0)370-82875
mikael.carlsson@troax.com

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2020 uppgick Troax nettoomsättning till 164 MEUR och antalet anställda till ca 975 personer vid utgången av 2020. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.