Troax Group: Inbjudan – Presentation av resultatet för fjärde kvartalet 2017

Inbjudan, Hillerstorp 31 januari 2018, 12:00 CET

Troax Groups rapport för fjärde kvartalet 2017 publiceras kl. 12:30 CET den 12 februari. Rapport och presentation kommer finnas tillgängliga på https://www.troax.com/sv/investerare/finansiella-rapporter

Thomas Widstrand, Vd & koncernchef presenterar resultatet vid ett konferenssamtal samma dag kl. 16:00 CET. Konferensen kommer hållas på engelska.

För att delta i konferensen, använd något av nedanstående tel. nummer samt konferens kod. Vänligen ring 5 -10 minuter innan konferenssamtalet, eftersom en kort registrering är nödvändig.

Konferens kod: 4048597

Tel nummer, alt: +44 (0) 2071 928000
England: 08445718892
Sverige: 0850692180
Danmark: 32728042
Norge: 23960264
Tyskland: 06924437351

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Vd och Koncernchef

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 36 länder. Under 2016 uppgick Troax nettoomsättning till 116 MEUR och antalet anställda till 600 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.

Troax Group AB är den globalt ledande leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager och Förråd. Vår mission är att utveckla hållbara, högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Sedan starten 1955 har Troax utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med cirka 700 medarbetare och lokal representation i 42 länder. Under 2018 uppgick nettoomsättningen till cirka 161 MEUR. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp, Sverige. Läs mer om oss på www.troax.com.