Troax Group AB: Årsredovisning för 2022

Hillerstorp 24 mars 2023, 15:00 CET

Troax Group AB’s årsredovisning för 2022 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida www.troax.com

En PDF-version finns även bifogad till detta pressmeddelande. Engelsk version av årsredovisningen publiceras vid senare tillfälle.

Troax Group AB’s Hållbarhetsrapport för 2022 finns nu också tillgänglig på bolagets hemsida.

Denna information är sådan information som Troax Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 mars 2023 kl. 15:00 CET.

Vd och Koncernchef
Tel +46 (0)370-828 31

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 45 länder. Under 2022 uppgick Troax nettoomsättning till 284 MEUR och antalet anställda till ca 1 100 personer vid utgången av 2022. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.