Troax Group AB: Troax årsredovisning för 2018

Pressmeddelande, Hillerstorp den 16 april 2019, 13:30 CET

Troax Group AB’s årsredovisning för 2018 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida www.troax.com

En PDF-version finns även bifogad till detta pressmeddelande.

Engelsk version av årsredovisningen publiceras vid senare tillfälle.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Thomas Widstrand, Vd och koncernchef

Denna information är sådan information som Troax Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 april 2019 kl. 13:30 CET.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 42 länder. Under 2018 uppgick Troax nettoomsättning till 161 MEUR och antalet anställda till ca 700 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.

Troax Group AB är den globalt ledande leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager och Förråd. Vår mission är att utveckla hållbara, högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer. Sedan starten 1955 har Troax utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med cirka 700 medarbetare och lokal representation i 42 länder. Under 2018 uppgick nettoomsättningen till cirka 161 MEUR. Huvudkontoret är beläget i Hillerstorp, Sverige. Läs mer om oss på www.troax.com.