Troax offentliggör prospekt för notering av obligationslån på Nasdaq Stockholm

Hillerstorp 8 juni 2015, 08:15 CET

Troax Corp AB (publ) (tidigare Troax Group AB (publ)) (”Troax” eller ”Bolaget”) offentliggör idag ett prospekt med anledning av den planerade noteringen av Bolagets obligationslån 2014/2020 med ISIN SE 0005799194 (”Obligationslånet”) på Nasdaq Stockholm.

Obligationslånet om maximalt 100 000 000 Euro emitterades den 12 juni 2014 och löper med en årlig rörlig EURIBOR-ränta (3 månader) +5,5 procent och förfaller till slutlig betalning i juni 2020.

Troax har ansökt om notering av Obligationslånet på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Beräknad första handelsdag är den 12 juni 2015.

Med anledning av detta har Troax upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och Troax Group ABs (publ) (www.troax.com) hemsidor samt på begäran i pappersformat på Troax kontor i Hillerstorp.

För ytterligare information, besök www.troax.com eller kontakta:

Troax Group AB (publ)

Informationen är sådan som Troax Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 juni 2015.

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, materialhantering och logistik samt egendomsskydd.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 31 länder. Under 2014 uppgick Troax nettoomsättning till ca 90 EURM och antalet anställda till cirka 400 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.