• Troax Group AB/

Troax utnyttjar sin rätt till förtida frivillig amortering på sitt obligationslån 2014/2020 (ISIN: SE 000 5799194)

Hillerstorp 20 maj 2015, 08:30 CET

Troax Corp AB (publ) (tidigare Troax Group AB (publ) (”Troax”) underrättar härmed samtliga fordringshavare i Troax obligationslån 2014/2020 med ISIN SE 000 5799194 (”Obligationslånet”) om att Troax har beslutat att utnyttja sin rätt till förtida frivillig amortering på Obligationslånet (definierad i villkoren för Obligationslånet som ”Permitted Partial Repayment”), i enlighet med villkoren för Obligationslånet.

Amorteringsdagen för Obligationslånet kommer att infalla 22 juni 2015 ("Amorteringsdagen"). I enlighet med villkoren för Obligationslånet kommer ett belopp motsvarande EUR 14 300 (avrundad till en multipel på EUR 100) av det nominella beloppet per obligation emitterad under Obligationslånet amorteras, till ett pris motsvarande 103,75 procent av det amorterade nominella beloppet, jämte upplupen men obetald ränta till (och inklusive) Amorteringsdagen. Utbetalning kommer att ske till fordringshavare som är registrerade som sådana hos Euroclear Sweden AB på avstämningsdagen den 12 juni 2015. Sista dag för handel för att få en transaktion registrerad på sådan avstämningsdag är 10 juni 2015.

Underrättelser om amorteringen har skickats ut till direktregistrerade fordringshavare och sådan underrättelse finns även tillgänglig på Troax:s hemsida samt Nordic Trustee & Agency AB (publ):s hemsida.

Koncernens skuldsättningsgrad uppgick till ca. 2,5 ggr EBITDA per 15-03-31.

För ytterligare information, besök www.troax.com eller kontakta:

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, materialhantering och logistik samt egendomsskydd.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 31 länder. Under 2014 uppgick Troax nettoomsättning till ca 90 EURM och antalet anställda till cirka 400 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.