Troax utökar sin etablering i Korea

(Seoul) Troax tillkännager sin etablering av det koreanska dotterbolaget Troax Safety Systems Ltd.

Genom ett nätverk av lokala och globala partners har Troax redan en stark position på den koreanska marknaden, speciellt relaterad till fordonsindustrin. Med etableringen av den koreanska verksamheten siktar företaget på att stärka denna position samt att gå in i nya segment genom utveckling av lokal teknisk expertis och förbättrade leveranstider.

Med det ökande fokuset på säkerhet och produktivitet är Troax väl positionerade för att stödja den koreanska industrins behov inom de växande sektorerna automatiserade lager, datacenter och automation.

"Den växande styrkan i den koreanska kulturen kring hälsa och säkerhet på arbetsplatsen ligger i linje med våra visioner och mål. Därav känns det som ett naturligt steg för Troax att utveckla en ledande närvaro där” säger Michael Standar, Regional Director Asia-Pacific för Troax.

Vd och Koncernchef
Tel: +46 370 828 31

Michael Standar
Regional Director - Asia Pacific
Tel +81 (0)80 7511 0424
michael.standar@troax.com

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 45 länder. Under 2022 uppgick Troax nettoomsättning till 284 MEUR och antalet anställda till ca 1 100 personer vid utgången av 2022. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.