Unik certifiering av TÜV på Troax

Hillerstorp 11 april 2016

Troax utvecklar innovativa säkerhetslösningar i form av nätpaneler av stål. De är det första företaget i världen som har skapat en standard för att verifiera prestandan på ett rasskyddssystem för pallställ.

– Troax Test Center är hjärtat i vår verksamhet. Här går våra produkter igenom tuffa tester för att hålla en hög standard. Vi är stolta över certifikatet eftersom det visar att vårt rasskyddssystem har hög kvalitet och på så vis gör våra kunders miljö säker, säger Martin Ask, produktchef på Troax.

TÜV Rheinland har inspekterat, kontrollerat och utvärderat en rad produkter och testmetoder som används i Troax Test Center. TÜV Rheinland är kort för Technischer Überwachungsverein och betyder Tekniska övervakningsorganisationen. Som oberoende konsulter arbetar de med att validera säkerheten hos olika produkter och tjänster för att skydda människor och miljön mot olika risker. De har mycket stränga krav för att godkänna en produkt eller tjänst och ett certifikat är därför en av de starkaste internationella kvalitetsstämplarna.

Här kan du läsa mer om certifikatet: http://www.certipedia.com/quality_marks/0000049119.

– Den här certifieringen är bara en start, säger Martin. Vi kommer fortsätta att certifiera fler produkter och testmetoder för att göra våra kunders miljö säker.

Vill du veta mer? Kontakta gärna Martin Ask, produktchef på Troax AB

Martin Ask
Produktchef Troax AB
martin.ask@troax.com
+46 (0)-370-37 17 09.

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, lager- och industriväggar samt förråd.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 33 länder. Under 2015 uppgick Troax nettoomsättning till 103 MEUR och antalet anställda till 440 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.