Uppdatering avseende pågående fusion mellan Troax Group och Troax Corp

Hillerstorp 10 juli 2015, 08.00 CET

Fusionen mellan Troax Group AB (publ) (”Troax Group”) och Troax Corp AB (publ) (”Troax Corp”) med Troax Group som övertagande bolag fortskrider enligt plan och Bolagsverket kungör idag kallelse på Troax Corps kända och okända borgenärer.

Fusionen

Den 18 juni 2015 offentliggjordes att styrelserna i Troax Group och Troax Corp hade inlett en fusionsprocess med Troax Group som övertagande bolag och Troax Corp som överlåtande bolag. Efter att fusionsplanen kungjorts av Bolagsverket och tiden för att begära bolagsstämma i Troax Group i anledning av fusionen löpt ut har ansökan om att verkställa fusionsplanen givits in till Bolagsverket. I anledning därav kungör Bolagsverket idag kallelse på Troax Corps kända och okända borgenärer.

Sista dag för att bestrida ansökan är den 10 september 2015 och om inget bestridande görs så kommer fusionsplanen att registreras och fusionsförfarandet avslutas.

Kopior av fusionsplanen med relaterade handlingar och revisorernas yttrande hålls tillgängliga hos bolagen och kan kostnadsfritt erhållas från Troax Group, telefon +46 370 828 00 .

För ytterligare information, besök www.troax.com eller kontakta:

Troax Group AB (publ)

Informationen är sådan som Troax Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 juli 2015.

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, materialhantering och logistik samt egendomsskydd.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 31 länder. Under 2014 uppgick Troax nettoomsättning till ca 90 EURM och antalet anställda till cirka 400 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.