Troax ser positivt på framtiden trots rådande lågkonjunktur

Report this content

Volvo Lastvagnar har byggt en helt ny maskinlinje i Umeå för att sätta samman lastbilshytter. Troax var delaktig i denna satsning genom att leverera allt maskinskydd runt linjen.– Att vi får en order som den till Volvo visar att vi utvecklar rätt produkter som verkligen ligger i tiden, säger Lars Morinder Exportchef på Gunnebo Troax AB. Skyddet består av ca 1500 m nät- och polykarbonatpaneler samt ca. 100 dörrar med Troax patenterade lås Safe-Lock. Maskinskyddet bygger på Troax nyutvecklade system Smart Fix som präglas av enkelt och snabbt montage, flexibelt, snygg design samt hög stabilitet. Beställaren av maskinskyddet är ABB i Frankrike. Leveransen skedde genom ett nära samarbete mellan Troax egna bolag i Frankrike och Sverige.– Vår globala och lokala närvaro spelade stor roll för ABB när de placerade ordern hos oss i kombination med att vi kunde garantera leverans och montage trots mycket snäva tidsramar. Att vi dessutom utvecklat nya intressanta produkter i linje med ABB´s och Volvos´s krav, stärkte ytterligare vår position i förhandlingarna, säger Lars Morinder – Vi ser positivt på framtiden trots lågkonjunkturen. Troax utvecklas på befintliga marknader och satsar dessutom på att konkurrera på ett antal nya inom den närmsta tiden, säger Lars Morinder.Fakta: - Troax är en global leverantör inom maskinskydd - Troax använder sig av en speciell svetsmetod för applicering av nätet på panelramen vilket ger absolut högsta styrka - Troax unika och flexibla montagesystem Smart Fix reducerar installationstiden - Troax system är konstruerade för att på bästa sätt uppfylla kraven enligt Maskindirektivet och gällande standarder avseende säkerhet och skyddsavstånd - Troax säkerhetslås Safe Lock finns för samtliga säkerhetsklasser Pressbilder:www.troax-marketing.com/openfolder

Taggar: