Karin Sjöö Åkeblom blir ny VD på Tromb

Report this content

Tromb AB fortsätter sin tillväxtresa och rekryterar Karin Sjöö Åkeblom som ny VD för bolaget. Hon tillträder tjänsten 1 januari 2022.

Marknadsorienterad VD med gedigen erfarenhet

Det är snart ett år sedan jag klev av som VD på Tromb för att arbeta vidare med och utveckla koncernbolaget Spin Growth. Sedan dess har delägaren och fd ekonomichefen Peter Bergqvist axlat rollen som tf VD på ett fantastiskt sätt och tillsammans med engagerade medarbetare rattat Tromb genom en utmanande period i sluttampen av pandemin. Samtidigt har styrelsen för Tromb AB sökt en långsiktig lösning för en ordinarie, marknadsorienterad VD för bolaget. Det är med stor glädje som vi idag kan presentera Karin Sjöö Åkeblom på den positionen, säger Anders Hallberg, koncernvd för Spin Growth och grundare/tidigare VD på Tromb AB.

Karin Sjöö Åkeblom har arbetat i bolaget sedan våren 2021 i rollen som Business Area Manager i Luleå. Närmast före Tromb arbetade Karin som chef på Sigma Industry i Norrbotten och hon har dessförinnan en bakgrund med flera försäljnings- och marknadschefsroller. Karin tillträder den nya tjänsten som VD 1 jan 2022

-Jag är väldigt stolt och glad över att få Anders och styrelsens förtroende att leda Tromb in i nästa utvecklingsfas. Företagets värderingar känns helt rätt i maggropen och vi arbetar på ett sätt som jag verkligen tror på. Jag hoppas kunna tillföra mycket energi och nya idéer och jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor skapa förutsättningar för att bolaget och våra medarbetare ska fortsätta växa och utvecklas, säger Karin Sjöö Åkeblom.

Växande bolag möter framtiden med ny, smart teknik

Under de senaste 2 åren har Tromb rekryterat närmare 30 nya medarbetare och etablerat ett nytt kontor i Göteborg. Efterfrågan på expertkompetens kopplat till digitalisering och digital affärsutveckling är fortsatt stark. Dessutom har bolaget nyligen vunnit flera stora affärer. Under hösten och vintern räknar bolaget med att anställa ytterligare ett 10-tal medarbetare för att möta kundernas behov.

Det känns otroligt spännande och roligt att få vara med och utveckla Tromb vidare in i framtiden. Vi är ett fantastiskt gäng med en otrolig kompetens och värme som gör att vi har en grym potential. Att vi alltid fokuserar och intresserar oss för människan, helheten och affärsnyttan när vi utvecklar banbrytande teknik ser jag som enorm framgångsfaktor. Digitaliseringsresan som vi gör tillsammans med våra systerbolag och kunder har bara börjat. Jag ser verkligen fram emot att med alla bolag i Spin Growth fortsätta utmana oss själva och vår omvärld för att tänka nytt och tänka om för att kunna möta framtiden på ett så smart och hållbart sätt som möjligt, avslutar Karin Sjöö Åkeblom.

Karin Sjöö Åkeblom
Business Area Manager och tillträdande VD på Tromb
Tel 0703-617 616
Mail: karin.sjoo-akeblom@tromb.com

Anders Hallberg
CEO Spin Growth, grundare och fd VD Tromb
Mail: anders.hallberg@tromb.com

En annan typ av företag
Vi människor gillar företag och varumärken med kundupplevelser som bäst uppfyller våra behov. Tromb utvecklar våra kunders bolag genom att ta fram de absolut bästa upplevelserna, drivna av starka kreativa experter, djupt rotade i den teknik, data och affärsstrategi som krävs för att nå excellens på marknaden. Tromb kombinerar dessa funktioner i en enda lösning, vilket skapar enhetliga varumärkesupplevelser med affärsmodeller som förändrar branscher och främjar meningsfulla relationer med användarna. Bolagets integrerade tankesätt har gjort Tromb till ett av Sveriges snabbast växande företag inom digital affärsutveckling.

Taggar: