Karin Sjöö Åkeblom kliver in med ambitionen att stärka digitaliseringen i Luleå

Report this content

Karin Sjöö Åkeblom, tidigare Section Manager på Sigma Industry, blir ny Business Area Manager på Trombs kontor i Luleå. Trombs erbjudande inom Digital Affärsutveckling är hetare än någonsin och med denna satsning kommer nya kliv kunna tas tillsammans med kunderna.

Karin har lång erfarenhet av komplex försäljning och att bygga affärer i det lokala affärslandskapet. Sedan början av maj 2021 är hon ny Business Area Manager med ansvar för affärsutveckling och kundrelationer på Trombs nordligaste kontor.

”Vi har redan en stark ställning i det snabbväxande företagsklimatet i Luleå och Norrbotten. Med Karin ombord stärker vi den positionen ytterligare och ger oss själva verktygen att accelerera vår verksamhet.” Säger Johan Erixon, försäljningschef på Tromb.

Karins drivkraft ligger i att hjälpa kunder se möjligheter och identifiera sina utmaningar - för att på så sätt bidra till att lösa dessa effektivt. Hennes ambition är att tillsammans med sina nya kollegor på Tromb förverkliga både utmanande och roliga uppdrag som förflyttar kunderna framåt.

”Jag ser fram emot att få jobba i en kreativ miljö där ny teknik, problemlösning och innovation är en del av vardagen. Tromb är för mig ett modernt företag med schyssta, drivna och smarta kollegor. Samarbete och samverkan med alla dessa människor är något jag ser fram emot. Det ska bli riktigt roligt att få vara med och utveckla Tromb och hjälpa våra kunder i deras digitalisering" avslutar Karin Sjöö Åkeblom.

En annan typ av företag

Vi människor gillar företag och varumärken med kundupplevelser som bäst uppfyller våra behov. Tromb utvecklar våra kunders bolag genom att ta fram de absolut bästa upplevelserna, drivna av starka kreativa experter, djupt rotade i den teknik, data och affärsstrategi som krävs för att nå excellens på marknaden. Tromb kombinerar dessa funktioner i en enda lösning, vilket skapar enhetliga varumärkesupplevelser med affärsmodeller som förändrar branscher och främjar meningsfulla relationer med användarna. Bolagets integrerade tankesätt har gjort Tromb till ett av Sveriges snabbast växande företag inom digital affärsutveckling.