Enastående gosedjursplåster

I Tröstisarnas värld finns ingen rädsla. Tröstisar är små figurer som tröstar och sprider kärlek, som inte ljuger och jämför och som är väldigt nyfikna på vad barn är rädda för! Tröstisarnas första produkt - Gosedjursplåster - är det enda plåstret i sitt slag.

Ett plåster som tröstar
Gosedjursplåster är en liten mjuk vän med gosig yta som tröstar och lugnar barn när de är rädda eller oroliga. Det finns många tillfällen då en Tröstis kan hjälpa barn. Till exempel när de längtar efter mamma eller pappa, om de är rädda inför ett besök hos tandläkaren, eller såklart om de ramlat och gjort sig illa. Om det är ett sår så sätter du först på ett plåster därefter en Tröstis ovanpå. Genom att klappa och gosa med sin Tröstis blir barnet tryggare och tröstas.

En förpackning med Gosedjursplåster innehåller sex Tröstisar i form av de sex figurerna som bor i Tröstisarnas värld, Blåbert, Mamsi, Lilly Adoria Pink, Monky Ponky, Hit och Dit.

Lansering hösten 2011
Gosedjursplåster från Tröstisar är helt unika i sitt slag och lanseras hösten 2011. Du kan besöka Tröstisar på Formex den 1-4 september i monter A45:18, Apoteksmässan i Kista den 7-8 september I monter D17 eller i Köln på mässan Kind & Jugend den 15-18 september i hall 11.1, monter F033.

Pris och försäljningsställen
Gosedjursplåster kommer att säljas på bland annat Designtorget, familjeapoteket.se, inreda.com, Mama Mia samt ett antal apotekskedjor och barnbutiker från och med den 10:e oktober 2011. Ca pris i butik är 59 kr för en förpackning som innehåller 6 Tröstisar och 10 st vanliga plåster som kan användas under Tröstisen eller separat vid behov.

Kontakt
Bakom Tröstisarnas värld finns Tröstisar AB som utvecklar produkter för barn som tröstar, underlättar, lindrar eller skyddar. Tröstisar AB grundades kring en vision och en affärsidé där kärlek och inte rädsla styr både samarbeten och produktutveckling. För mer information, kontakta Shama Schwieler på telefon 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com. Du hittar högupplösta bilder på vår hemsida, www.trostisar.com under rubriken Om Tröstisar/PR. Kram!

Styrbordsgatan 22, 120 65 Stockholm, Sverige

Taggar: