Gosedjursplåster på Åhléns!

Report this content

Som första varuhus-kedja i Sverige tar Åhléns in Tröstisar Gosedjursplåster i alla sina 76 butiker runt om i Sverige.

- Att Åhléns tar in Tröstisar betyder jättemycket för oss säger Shama Schwieler, VD för Tröstisar. Sedan lanseringen i September har det mest varit apotek och mindre barn- och designbutiker som köpt Tröstisar. Att Åhléns vill samarbeta med oss gör att vi kan komma ut ännu bredare och trösta ännu fler barn!

En unik produkt
Tröstisar Gosedjursplåster är det enda plåstret i världen med en mjuk och gosig yta att klappa på. Tröstisars affärsidé är att utveckla produkter som tröstar, lindrar, skyddar och/eller underlättar för barn. Gosedjursplåster är Tröstisars första uppfinning och fler lovas komma under 2012.

Pris och återförsäljare
Gosedjursplåster kostar ca 59 kr och säljs idag i drygt 1000 apotek och butiker i Sverige och distribueras i åtta länder. Sedan lanseringen i september 2011 har utvecklingen gått rekordsnabbt och fler återförsäljare och länder tillkommer varje vecka.
I en förpackning finns sex stycken Tröstisar och 10 vanliga plåster att skydda sår med.

För mer information om Tröstisar och Gosedjursplåster, kontakta Shama Schwieler på 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com. Högupplösta bilder finns på www.trostisar.com/PR.

Shama Schwieler, VD
shama@trostisar.com

Tröstisar AB
Kåkbrinken 5, 111 27 Stockholm, Sverige

Tel 08-50 215 003, fax 08-50 215 004, info@trostisar.com, www.trostisar.com

Taggar:

Snabbfakta

Tröstisar utvecklar produkter som tröstar, skyddar, lindrar och/eller underlättar för barn

I Tröstisarnas värld finns ingen rädsla.
Tröstisarna