Nu ännu fler tröstande produkter från Tröstisar

Tröstisar AB är företaget bakom Gosedjursplåster - innovationen som tog hela Sverige med storm när den lanserades förra året. Även juryn för Formex Formidable-pris charmades av de gulliga plåstren som gör mer än läker sår. Nu kommer den nya produkten Bulglass, som både kan ätas, kyla ner bulor och gosas med.

- Jag har alltid varit lite galen, säger Shama Schwieler, uppfinnare på Tröstisar. Jag har i hela mitt liv haft idéer som varit lite udda eller annorlunda. Jag tror att fiffig är ett ord som passar bra in på mig säger Shama och fortsätter:
- I Tröstisarnas värld får jag fullt utlopp för min kreativitet på ett gränslöst sätt och jag njuter av att se mina lustiga idéer ta form och växa från tanke till färdig produkt.

Glassen som både tröstar och kyler
Bulglass är en ordlek på kulglass, och den kan både ätas, kyla ned bulor och gosas med. Man fyller formen med saft eller juice och placerar den i frysen. När olyckan är framme tas glassen fram och placeras i sitt gosedjursfodral och läggs på bulan.
- Bulglassen är en Thneed säger Shama. Det ordet kommer från filmen Lorax och jag använder det varje dag! En Thneed är en lustig och mångfunktionell sak som alla älskar och bara vill ha. Bulglassens kostym kan till exempel bli en liten börs eller påse att förvara sina gamla Tröstisar eller pengar i!

Magiskt örngott för mörkrädda barn
Nästa produkt är ett gosigt örngott vars blad man kan snutta med och en magisk värld att sova på som man kan lysa upp med hjälp av ficklampan som följer med.
- När jag var liten fyllde jag mitt örngott med alla mina gosedjur och gick in till mamma om jag vaknade mitt i natten och var rädd, säger Shama.
- Örngottet har stjärnor som lyser i mörkret så om man är rädd kan man ladda sitt magiska örngott med ljus fortsätter Shama. Och vaknar man mitt i natten tar man med sig kudden och lyser sig fram till mamma och pappa!

Sänkt pris på Gosedjursplåster och 6-pack utan plåsterEfter att ha pressat tillverkningskostnaderna sänks priset på Gosedjursplåster i höst från 59 kr till 49 kr ute i butik. Då ska förhoppningsvis alla som tyckt att det varit dyrt med plåstren kunna köpa dem oftare. Därför lanseras även Gosedjursplåstrens nya 6-pack. De innehåller inga vanliga plåster som originalförpackningarna, utan bara Tröstisar Gosedjursplåster. Denna förpackning är främst tänkt för leksaksaffärer, pressbyrån, matbutiker. Originalförpackningen lämpar sig bättre för apotek, design- och presentbutiker. Priset för ett 6-pack med Tröstisar kommer att vara ca 35 kr och de beräknas finnas ute i butik från och med oktober 2012.

Bulk-pack för sjukhus, vårdcentraler och tandläkare
- Det har visat sig att barn som utsätts för svåra undersökningar och provtagningar blir lugnare när de får en Tröstis att klappa på, berättar Shama Schwieler.
- I mejl berättar föräldrar till barn med hjärntumörer och leukemi, brutna ben och diabetes att Tröstisar har gjort skillnad för deras barn. Vi på Tröstisar AB vill att alla barn kan få en Tröstis när de är sjuka och ligger på sjukhus. Det vore bra om barn kunde få en Tröstis även hos tandläkaren eller när de ska lämna blodprov.
Tröstisar AB har nu tagit fram ett storpack speciellt för vård och omsorg, med 240 Tröstisar gosedjursplåster. Dessa är inte tänkta att säljas vidare utan endast att ge bort, därför subventioneras de av Tröstisar AB.
- Om vi kan hjälpa barn som har det svårt så gör vi det, säger Shama.

För mer information om Tröstisar, produkter, högupplösta bilder, priser och försäljningsställen, gå in på vår hemsida www-trostisar.com eller kontakta Shama Schwieler, 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com eller Paula Dunker Nygård, paula@trostisar.com.

Tröstisar AB utvecklar produkter för barn som tröstar, skyddar och lindrar. Sedan lanseringen av Gosedjursplåster i september 2011 är företaget idag etablerat i åtta länder och har tolv olika produkter klara för försäljning.

Kåkbrinken 5
Tel 08-50215003