Tröstisar Gosedjursplåster hos Apoteket AB

Efter lanseringen i september 2011 har ett flertal apotekskedjor valt att ta in Tröstisar. Apoteket AB var först av alla med att lägga order och i dagarna lanseras Tröstisar i drygt 300 av deras apotek runt om i Sverige.

Två problem gav fina möjligheter
I juni 2011 presenterades Tr
östisar Gosedjursplåster för Apoteket AB.
- Vi fick 30 minuter men redan innan m
ötet fick vi veta att det var i princip omöjligt att komma in som ny leverantör hos dem och speciellt med ett barnplåster, säger Shama Schwieler, VD för Tröstisar AB. Jag minns att Andreas var nervös och jag lugn och att vi båda visste att beslutet nog redan var fattat innan mötet fortsätter Shama. Men efter några minuter klappade Apotekets inköpsansvarige på den gula apan som hon hade satt på sin arm och sa att vi nu hade vi bara ett stort problem kvar.
Att bli godk
änd som leverantör var mycket riktigt en komplicerad process men nu drygt åtta månader senare finns Gosedjurs-plåster på drygt 300 av apoteken.

- Jag är jätteglad att vi hade modet att sikta högt redan från början och det som först kändes svårt har efter det första mötet inte varit något annat än en positiv upplevelse. Apoteket AB är otroligt noggranna och har hjälpt oss att skapa en ännu bättre produkt och jag är övertygad om att många Tröstisar kommer att hitta till barnen från just deras apotek, avslutar Shama.

Ett plåster som tröstar
Tr
östisar Gosedjursplåster är det enda plåstret i världen med en mjuk och gosig yta att klappa, en liten vän när man är ledsen och behöver tröst. Det finns många tillfällen då en Tröstis kan hjälpa barn. Till exempel när de längtar efter mamma eller pappa, om de är rädda inför ett besök hos tandläkaren, eller såklart om de ramlat och gjort sig illa. Om det är ett sår så sätter du först på ett plåster därefter en Tröstis ovanpå. Genom att klappa och gosa med sin Tröstis blir barnet tryggare och tröstas.

En förpackning med Gosedjursplåster kostar ca 59 kr I butik och innehåller sex Tröstisar och tio vanliga plaster att använda tillsammans eller var för sig. Tröstisarna har formen av de sex figurerna som bor i Tröstisarnas värld, Blåbert, Mamsi, Lilly Adoria Pink, Monky Ponky, Hit & Dit.

Kontakt och information
F
ör mer information om Tröstisar, kontakta Shama Schwieler på telefon 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com. Du hittar högupplösta bilder på vår hemsida, www.trostisar.com/Om Tröstisar/PR.

Om Apoteket AB
Apoteket AB
är Sveriges största apotekskedja med 370 apotek från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Deras mål är den ledande och mest lönsamma apoteksaktören i Sverige 2012.

Shama Schwieler, VD
shama@trostisar.com