Tröstisar Gosedjursplåster hos Apoteksgruppen

Tröstisar Gosedjursplåster blir alltmer populära bland barn tack vare sitt unika utseende och förmåga att lugna och trösta. Apoteksgruppen är den fjärde apotekskedjan i Sverige som väljer att ta in Tröstisar i sitt sortiment för barn.

Lokala företag i samverkan
-
Det känns helt fantastiskt att även även Apoteksgruppen har valt att ta in Tröstisar Gosedjursplåster i sitt sortiment säger Shama Schwieler, VD för Tröstisar. Vi vet att deras apotek drivs av lokala företagare och att engagemanget är stort för de varor man säljer. Och det känns jätteroligt att Tröstisar sprider sig till fler och fler apotek så fler barn får tillgång till dem!

Ett plåster som tröstar
Tr
östisar Gosedjursplåster är det enda plåstret i världen med en mjuk och gosig yta att klappa, en liten vän när man är ledsen och behöver tröst. Det finns många tillfällen då en Tröstis kan hjälpa barn. Till exempel när de längtar efter mamma eller pappa, om de är rädda inför ett besök hos tandläkaren, eller såklart om de ramlat och gjort sig illa. Om det är ett sår så sätter du först på ett plåster därefter en Tröstis ovanpå. Genom att klappa och gosa med sin Tröstis blir barnet tryggare och tröstas.

En förpackning med Gosedjursplåster kostar ca 59 kr I butik och innehåller sex Tröstisar och tio vanliga plaster att använda tillsammans eller var för sig. Tröstisarna har formen av de sex figurerna som bor i Tröstisarnas värld, Blåbert, Mamsi, Lilly Adoria Pink, Monky Ponky, Hit & Dit.

Kontakt och information
F
ör mer information om Tröstisar, kontakta Shama Schwieler på telefon 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com. Du hittar högupplösta bilder på vår hemsida, www.trostisar.com/Om Tröstisar/PR.

Om Apoteksgruppen
Apoteksgruppen finns fr
ån Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapas personliga och inspirerande apotek. Apoteksgruppen ska långsiktigt vara en av de fyra största apotekskedjorna med nationell spridning på den omreglerade marknaden.

Shama Schwieler, VD
shama@trostisar.com