Tröstisar Gosedjursplåster i butik!

Report this content

Efter fyra långa och förväntansfulla veckor efter en fantastiskt framgångsrik lansering på Formex finns nu Tröstisar Gosedjursplåster äntligen ute i butik! Designtorget, R.O.O.M, Mama Mia, inreda.com och familjeapoteket.se är några av de drygt 70 butiker som fått leverans i dagarna.

Ett plåster som tröstar

Tröstisar Gosedjursplåster är det enda plåstret i världen med en mjuk och gosig yta att klappa, en liten vän när man är ledsen och behöver tröst. Det finns många tillfällen då en Tröstis kan hjälpa barn. Till exempel när de längtar efter mamma eller pappa, om de är rädda inför ett besök hos tandläkaren, eller såklart om de ramlat och gjort sig illa.
Om det
är ett sår så sätter du först på ett plåster därefter en Tröstis ovanpå. Genom att klappa och gosa med sin Tröstis blir barnet tryggare och tröstas.

Formidable priset 2011
Tr
östisar är nominerade till Formidable priset 2011 som avgörs i samband med Formex i januari 2012.

Underbara Barn-mässan till helgen
Tr
östisar visas och säljs för första gången till konsument på Underbara Barn-mässan I Älvsjö nu till helgen I Familjeapotekets monter. Där kan barnen ge bort sina rädslor till Tröstisarna och få en liten tröstis att gosa med!

En förpackning med Gosedjursplåster kostar ca 59 kr I butik och innehåller sex Tröstisar och tio vanliga plaster att använda tillsammans eller var för sig. Tröstisarna har formen av de sex figurerna som bor i Tröstisarnas värld, Blåbert, Mamsi, Lilly Adoria Pink, Monky Ponky, Hit & Dit.

Kontakt och information
F
ör mer information om Tröstisar, kontakta Shama Schwieler på telefon 0708-662828 eller maila till shama@trostisar.com. För mer information om butiker som säljer Tröstisar Gosedjursplåster, kontakta Paula Dunker Nygård på telefon 08-50215003 eller maila till paula@trostisar.com. Du hittar högupplösta bilder på vår hemsida, www.trostisar.com/Om Tröstisar/PR.

Tröstisar AB
Styrbordsgatan 22, 120 65 Stockholm, Sverige