Telekomperatören WOM blir återförsäljare av Truecallers prenumerationserbjudande i Chile

Truecaller och telekomoperatören WOM tillkännager idag att de två företagen har ingått ett avtal där WOM Chile kommer att erbjuda nya och befintliga kunder en Truecaller Premium-prenumeration. Det inledande erbjudandet inkluderar en gratis provperiod där WOMs kunder kan uppleva premiumerbjudandet samt en smidig betalningsprocess efter provperiodens slut. WOM kommer att marknadsföra Truecaller Premium i Chile till sin kundbas som överstiger 8 miljoner abonnenter. Avtalet omfattar både iOS och Android. WOM kommer att erhålla en provision baserad på intäkterna från Truecallers Premiumförsäljning.

Fredrik Kjell, COO på Truecaller kommenterar, “Truecaller är den ledande leverantören av nummeridentifiering och blockering av spamsamtal och har under 2023 ökat antalet månatliga aktiva användare med mer än 40% i Chile. WOM har insett behovet av att erbjuda sina kunder ett ytterligare skydd mot störande samtal, bedrägerier och bluffsamtal, och vi är mycket glada över att samarbeta för att vara en del av att skapa en bättre kommunikationsupplevelse. Jag är övertygad om att Truecaller Premium kommer att uppskattas av WOM:s kunder och att vi genom detta avtal ytterligare kommer att öka Truecallers räckvidd i Chile. WOM är en mycket progressiv och framåtlutad operatör och det har varit ett nöje att ingå samarbetet.”

Niklas Lind, CMO på WOM kommenterar, “Det finns ett växande problem med oönskad kommunikation i Chile och Truecaller erbjuder en utmärkt produkt för att skydda våra kunder mot oönskad kommunikation. Vi är imponerade av Truecallers kapacitet och deras täckning i Chile och är glada att lägga till Truecaller Premium som ett tillägg till våra befintliga tjänster. På WOM strävar vi ständigt efter att erbjuda den bästa upplevelsen för våra kunder och avtalet med Truecaller passar perfekt in i den agendan.”

Intäkter från premium-prenumerationer är Truecallers näst största intäktskälla och under 2023 ökade intäkterna med 21 procent till 206 miljoner SEK. Chile är en av Truecallers tio största marknader för prenumerationsintäkter och konverteringsgraden för att få tillgång till de mer avancerade tjänsterna som ingår som betalande prenumerant är relativt hög.

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 374 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2022. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Om WOM

WOM är ett företag som erbjuder telefoni och mobilt bredband, och dess namn härstammar från den engelska förkortningen för Word of Mouth, vilket betyder 'mun till mun' och representerar önskan att tala och säga vad många inte vågar, vilket revolutionerar telekommunikationsbranschen i Chile. Sedan sin ankomst till landet år 2015 har WOM positionerat sig som den snabbast växande operatören i Chile när det gäller abonnenter och har idag mer än 8 miljoner kunder. De är den näst största mobiloperatören i branschen, med över 25% marknadsandel och täckning från Arica till Punta Arenas.