Truecaller en av världens 20 mest nedladdade appar under andra kvartalet

För andra kvartalet i rad var Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, en av världens 20 mest nedladdade appar enligt Sensor Towers kvartalsvisa rapport ”Q2 Store Intelligence Data Digest”. Enligt rapporten var Truecaller den fjortonde mest nedladdade appen i Google Play under andra kvartalet.

Sensor Towers rapport, som finns tillgänglig här, visar att Truecaller precis som i första kvartalet var en av världens 20 mest nedladdade appar globalt. Under andra kvartalet var Truecaller den nittonde mest nedladdade appen globalt och i Google Play var Truecaller den fjortonde mest nedladdade appen.

”Vi är naturligtvis stolta över att för andra kvartalet i rad vara med på topp-20 listan över de mest nedladdade apparna i världen. Det är ett tydligt tecken på hur uppskattad vår produkt är och vilket värde den tillför våra användare. Precis som tidigare ser vi en fortsatt god tillväxtpotential med tillväxten av antalet smartphones i världen och med det växande problem som vår produkt löser”, säger Alan Mamedi, medgrundare och VD för Truecaller.

+46 705 290800

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 310 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.