Truecaller introducerar Live Caller ID för iPhone

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, presenterar en stor uppdatering av iPhone-appen. Med uppdateringen får användarna tillgång till nya, spännande funktioner som som ger en förbättrad och säkrare kommunikationsupplevelse för iPhone-användare över hela världen. För första gången någonsin finns nu en komplett Live Caller ID-upplevelse tillgänglig på iPhone. Genom en integration med den virtuella assistenten Siri får användarna reda på vem som ringer vilket ger Truecallers iPhone-användare samma kvalitet på informationen som Truecallers användare på Android.

På Truecaller fortsätter vi att fokusera på användarnas krav och möta dem med innovativa lösningar och erbjudanden. Vi bevittnar en stark användartillväxt på iPhone i många länder och förnyar ständigt plattformen för att ge en ännu bättre kommunikationsupplevelse till våra användare. Vårt team har i den här uppdateringen visat på stor kreativitet genom att bygga en Siri-baserad Live Caller ID-upplevelse. Genom att säga “Hej Siri, sök Truecaller” får Iphoneanvändare samma utmärkta Live Caller ID-upplevelse som användare på Android vid inkommande samtal. Funktionerna är roliga och enkla att använda och är i linje med vår mission att skapa tillförlitlig kommunikation samt göra framtidens kommunikation smartare, säkrare och effektivare för våra användare. Vi är väldigt entusiastiska över den här uppdateringen och kommer fortsätta att innovera på iOS-plattformen”, säger Alan Mamedi, medgrundare och VD på Truecaller.

Nya funktioner:

Live Caller ID med Siri: Med lanseringen av denna uppdatering kommer Truecaller för allra första gången att ge tillgång till Live Caller ID-upplevelsen på iPhone. Detta görs genom att integrera med operativsystemets pålitliga virtuella assistent Siri. Med den här funktionen kan en iPhone-användare som får ett inkommande samtal från ett okänt nummer aktivera Siri med sin röst genom att helt enkelt säga "Hej Siri, Sök Truecaller". Appen kommer då snabbt att kopiera numret, ta reda på mer information om den som ringer och presentera den överst på uppringningsskärmen. Den här nya funktionen är exklusivt tillgänglig för Premium-användare av Truecaller och utnyttjar Siri-genvägar och App Intent för att leverera snabba och effektiva resultat inom några sekunder.

Uppdateringen förbättrar upplevelsen för Truecaller-användare på iPhone som inte längre behöver söka efter nummer manuellt. Live Caller ID med Siri söker istället genom hela Truecallers databas och ger därigenom samma kvalitet på informationen till Truecallers användare på iPhone som på Android.

Så här gör man för att ställa in Live Caller ID på iPhone:

1. Gå till Premium-fliken i appen och klicka på ‘Lägg till i Siri’.

Det här hjälper dig att skapa genvägen med en knapptryckning. Första gången du använder funktionen kommer du att bli tillfrågad om att ge åtkomst till Truecaller; välj ‘Tillåt alltid’ för att undvika att bli tillfrågad igen.

2. Efter att ha ställt in Siri-genvägen enligt punkt 1 kan du i samband med att du får ett samtal bara säga “Hej Siri, sök Truecaller” och Truecaller kommer omedelbart att ge information om vem som ringer.

Video som förklarar Live Caller ID med hjälp av Siri

2X Spam-identifiering: Som en del av den här nya uppdateringen har Truecaller också förbättrat sina funktioner för identifiering av spam, för att bättre identifiera och skydda användare från sådana samtal. Premium-användare kommer att få automatiska uppdateringar av spam-listan, medan gratisanvändare kan uppdatera spamlistan manuellt för att säkerställa bästa möjliga säkerhet och effektiv kommunikation.

Kommentarer: Den senaste uppdateringen bygger på funktionen för att upptäcka spam och introducerar också communitybaserade funktioner som "Kommentarer". Dessa funktioner gör det möjligt för användare att se andra medlemmars feedback om bedragare, samt bidra med sina egna kommentarer för att hjälpa andra användare att få ett bra skydd. Funktionen ger användare möjlighet att rapportera om sin egen upplevelse samtidigt som Truecallers funktioner för att upptäcka spam förbättras ytterligare med data från Truecallers användar-community.

Förbättrad SMS-Filtrering: Inkommande SMS kommer automatiskt att kategoriseras i olika kategorier som Ekonomi, Beställningar, Påminnelser, Kuponger, Erbjudanden och Skräp. Den här funktionen finns nu tillgänglig på iOS16 och senare uppdateringar I Indien, Sydafrika och Nigeria och kommer snart att tillgängliggöras på andra marknader.

+46 705290800

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 338 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2022. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.