Truecaller lanserar en kraftigt förbättrad version av sin app för iPhone

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, har lanserat en ny version av iOS-appen (för iPhone) för användare över hela världen. Appen har byggts om från grunden för att ta mindre plats på telefonen, vara snabbare, och framför allt erbjuda betydligt bättre nummeridentifiering och identifiering av spam, bluff- och företagssamtal jämfört med de tidigare versionerna av appen för iOS. Den nya appen erbjuder 10 gånger bättre spam- och företagsnummeridentifiering jämfört med den tidigare versionen.

Förändringarna har genomförts med en helt ny arkitektur som drar full nytta av Truecallers moderna algoritmer för att identifiera spamsamtal och Apple teknologi för att ge den optimala lösningen för samtalsidentifiering. Truecallerappen är integrerad sömlöst med Apple’s telefonapp vilket gör att resultaten från Truecaller visas direkt i samtalshistoriken. Den nya appen erbjuder den bästa träffsäkerheten och identiferingsgraden av telefonnummer för respektive region genom att hela tiden uppdatera informationen om spamnummer. Appen kommer också med en helt ny design och användarupplevelse vilket minskar tiden det tar för att komma i gång med appen och med betydligt enklare navigering.

Vi har innoverat inom Apples plattform för att ge våra användare kraftfulla funktioner som Call Alerts, och en smidig sökfunktion. Vår nya iPhone-app är nu i paritet med vår Android-app när det kommer till att identifiera spam och företagssamtal, säger Alan Mamedi, medgrundare och VD för Truecaller. Många iPhone-användare har längtat efter den här förbättringen och idag utgör iPhoneanvändare cirka 5 procent av våra mer än 320 miljoner månatliga aktiva användare. Nu kan vi erbjuda dem och nya Iphoneanvändare den bästa spam- och bluffidentifieringen för att hjälpa kunder att undvika onödigt brus som stör dem från den kommunikation som de önskar att ha.

Fakta uppdaterade Truecaller för iOS

• Avsevärt förbättrad nummerupplysning och förbättrat skydd mot spam- och bluffsamtal
  • Enklare och smidigare för nya användare att komma igång
  • Utökad detaljerad information när du söker efter nummer
  • Nytt flöde för att bli Premium-användare
  • Använder cirka 30 procent mindre utrymme på telefonen och är upp till 50 procent snabbare än tidigare version
  • Ny design för utökat sök (från Telefon > Senaste > Dela kontakt)

Uppdateringar som kommer inom kort:

• Bättre SMS-filtrering (om man önskar kan Truecaller automatiskt kategorisera finansiella SMS, kampanj SMS, e-handelsbeställningar och reseinformation)
  • Automatisk blockering av de främsta spam-numren
  • Detaljerad statistik om spam-märkta nummer
  • Möjligt för alla att titta på och bidra med kommentarer om spammärkta nummer
  • En nydesignad nummersökningsfunktion som gör att sökningen efter okända nummer kommer att gå snabbare

För att ladda ner den senaste kostnadsfria versionen, besök Truecaller på App Store

+46 705 290800

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 320 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.