Truecaller lanserar familjeabonnemang

Truecaller har lanserat ett familjeabonnemang som låter upp till fem användare att dela på en prenumeration

”Det känns spännande att nu förstärka våra prenumerationsalternativ med Truecaller Family. Truecallers premiumabonnemang är en uppskattad tjänst som ger extra skydd och funktionalitet samt en annonsfri upplevelse. Med Truecaller Family kan våra premiumanvändare nu dela den upplevelsen med upp till ytterligare fyra familjemedlemmar”, säger Fredrik Kjell, COO på Truecaller.

Prenumerationsmodeller har ökat i popularitet globalt och Truecallers användare har efterfrågat ett kostnadseffektivt sätt att dela premiumabonnemanget med familjemedlemmar.

”Som administratör av familjeabonnemanget får du möjlighet att lägga till familjemedlemmar till ett och samma abonnemang och låta dem åtnjuta fördelarna med ett premium-abonnemang. På många av våra marknader är det vanligt att en familjemedlem tar ansvar för att hela familjen får använda olika tjänster och vi är glada över att nu på ett smidigt sätt kunna erbjuda den möjligheten för Truecallers premiumtjänst”, säger Fredrik Kjell, COO på Truecaller.

Truecallers premiumtjänst erbjuder flera olika fördelar, som avancerad spam-blockering, möjlighet att se vem som har sett din Truecaller-profil, en premiumbricka och en annonsfri upplevelse.

Med Truecaller Family kommer samtliga tillagda användare få tillgång till alla delar av premiumtjänsten, utan att för den delen dela data eller personlig information mellan administratör och användare.

Truecaller Family finns tillgängligt till Android över hela världen, förutom för närvarande USA. Android-användare kan lägga till valfria icke-premiumanvändare som en del av sin familj, även om de använder en iPhone. Priset för Truecaller Family i Sverige är 45 kr per månad eller 390 kr för ett helårsabonnemang.

Truecaller kommer fortsätta att förfina erbjudandet, tillgängligheten och vilka tjänster som erbjuds i premiumtjänsten.

+46 705290800

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 330 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.