Truecaller lanserar nya och utökade funktioner för företagskunder

Truecaller for Business (“TfB”), Truecallers företagserbjudande, lanserar ett antal nya och förbättrade funktioner som “Video Caller ID”, “Call me back”, “Call Ratings” och “Surveys”. Förbättringar har också gjorts av plattformen vilket gör att det går ännu snabbare för nya kunder att komma igång med Truecallers tjänster. De nya funktionerna stärker Truecallers nuvarande företagserbjudande väsentligt.

Truecaller for Business, Truecallers företagserbjudande som lanserades mot slutet av 2020, har sedan starten attraherat många större kunder inom olika sektorer i Indien och andra fokusmarknader som Sydafrika, Egypten, Malaysia och Israel. Totalt har TfB nu kunder i 32 länder.

TfB har sett en stor efterfrågan från många olika kategorier av företag och med många olika användningsområden inom service, support, transport, logistik, leverans, marknadsföring och försäljning, säkerhet och bedrägerihantering.

TfB:s lösningar är skapade för att skydda företags varumärken och konsumenter från att drabbas av identitetsstölder och bedrägerier. För företagen bidrar de till ökad effektivitet, en förbättrad och trygg kommunikationsupplevelse samt minskade kostnader. Erbjudandet har tagits emot väl av många välkända globala och mer regionala varumärken och är den relativt sett snabbast växande intäktsströmmen för Truecaller.

I strävan att bygga en smidig kundupplevelse för många företagskunder så har Truecaller arbetat med att addera nya funktioner och göra plattformen ännu bättre.

Funktionen “Video Caller ID” har nu fullt ut lanserats vilket ger möjlighet att använda sig av varumärkesstärkande videos vid uppringning till kunder. Video Caller ID har tidigare framgångsrikt testats för ett mindre antal kunder och gensvaret har varit mycket positivt. Företag med starka konsumentvarumärken, biltillverkare, fastighets- och fintechbolag samt företag från andra sektorer har testat funktionen som ett av flera alternativ för sina kundsamtal.

En annan funktion som har lanserats på Truecallers plattform är en “Call Me Back” funktion. Tjänsten gör det möjligt för företag att ta emot önskemål från kunder om att bli uppringda vid ett senare tillfälle om de missat ett viktigt samtal. Tjänsten är en av de första tjänsterna som tillåter tvåvägskommunikation mellan kunder och företag även när samtalen inte besvaras. Tjänsten förväntas precis som en del andra tjänster som Truecaller har utvecklat hjälpa företag att få en mer effektiv kundhantering.

Inom en snar framtid kommer också tjänster som “Call Ratings” och “Surveys” att lanseras som en del av företagserbjudandet vilket ger företag möjlighet att få insikter direkt från slutkunder för att kunna utveckla och förbättra deras framtida kundkommunikation.

Som en del av utvecklingen av företagsplattformen har Truecaller lanserat ett nytt aktiveringsflöde för huvudtjänsten “Verified Business Caller ID” vilket förkortar tiden det tar för företag att aktivera sina telefonnummer på plattformen. Förbättringarna gör att det går fortare att komma igång med Truecallers tjänster för nya kunder.

“Jag är väldigt nöjd att vi nu lanserar en rad olika nya funktioner som ytterligare förstärker värdet vi kan erbjuda våra stora företagskunder. Genom lanseringarna förbättrar vi ytterligare våra framtida tillväxtmöjligheter för vårt företagserbjudande” säger Alan Mamedi, VD och medgrundare till Truecaller.

+46 705 290800

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 320 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.