Truecaller når 250 miljoner dagliga aktiva användare globalt

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, nådde ytterligare en betydelsefull milstople den 2 mars 2022 när antalet dagliga aktiva användare av tjänsten uppgick till över 250 miljoner.

”Truecaller är en uppskattad och ofta kritisk kommunikationsplattform för miljontals användare världen över. Det är med oerhörd stolthet som vi ser hur antalet människor som gör Truecaller till en del av sin vardag ökar stadigt dag för dag. Att ha nått 250 miljoner användare som är aktiva inom ett spann av 24 timmar är en unik milstolpe som inte många företag får uppleva. Jag känner mig samtidigt ödmjuk inför det ansvar vi har att ständigt utveckla användarupplevelsen och att hjälpa individer och företag att kommunicera på ett smartare, tryggare och effektivare sätt. Vi har en stark strategi för fortsatt tillväxt som bygger på en kombination av en fortsatt god organisk tillväxt samt ökade investeringar i marknadsföring och användarförvärv”, säger Alan Mamedi, VD för Truecaller.

Truecaller kommer även fortsättningsvis att rapportera genomsnittligt antal månatliga och dagliga användare på kvartalsbasis i samband med delårsrapporteringen.

Annika Billberg, Head of IR & Communication
annika.billberg@truecaller.com

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 300 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 38 miljarder oönskade samtal under 2021. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.