Truecaller ökar fokus och investeringar i iPhone-produkten genom ett helt omdesignat gränssnitt

Truecaller, den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation, är glada att kunna tillkännage lanseringen av en helt ny design av Truecaller för iPhone. Det nya gränssnittet är förenklat, lätt att använda och förbättrar sökmotorfunktionen som används av miljontals Truecaller-användare på iPhone varje dag. Den senaste förbättringen är det första steget i ett större initiativ för att skapa den bästa användarupplevelsen på iPhone för konsumenter och företag.

"Vi lägger stor vikt vid att förbättra upplevelsen för Truecaller på iPhone med vårt ökade långsiktiga fokus på utvecklade marknader och den nya designen är ett viktigt steg i rätt riktning. Såväl användargränssnittet som användarupplevelsen har uppdaterats för att inkludera mer användbar information och göra det lättare att hitta rätt information om personer och företag du kommunicerar med. Under de kommande månaderna kommer vi att se mer frekventa releaser med fokus på funktionsförbättringar, optimeringar av skräppostavkänning och ytterligare förbättringar av vår nylanserade funktion, Advanced Caller ID, för att höja den till samma nivå som vår Android-produkt”, säger Alan Mamedi, VD för Truecaller.

Att utveckla iPhone-upplevelsen är en strategisk prioritet för Truecaller där den interna kapaciteten har utökats kraftigt. Framöver kommer tonvikt att läggas på fortsatt utveckling ur

både ett tekniskt- och användarupplevelseperspektiv, samt ökat fokus på marknadsföring och tillväxt på marknader där iOS har högre penetration.

"Vi har visat att vi har den bästa produkten för identifiering och blockering av uppringare på Android och det är dags att ge samma upplevelse till iOS-användarna. Vi investerar i att leverera vår fulla kapacitet till denna plattform och för att erbjuda våra användare en svårslagen kommunikationsupplevelse”, fortsätter Alan Mamedi.

Annika Billberg, Head of IR & Communication
annika.billberg@truecaller.com

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för cirka 280 miljoner aktiva användare, har laddats ned en halv miljard gånger och har hittills identifierat och blockerat mer än 30 miljarder oönskade samtal. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.