Ny medarbetare

Report this content

Sedan den 1 oktober är Johan Eriksson anställd av Svensk Distanshandel som affärsutvecklare för att driva och utveckla Trygg E-handel och samt utöka antalet verktyg och tjänster anpassade för branschen och dess medlemmar. Johan har en lång erfarenhet från Internet och handel där han började 1997 på Icon Medialab i olika ledande befattningar. Johan har sedan dess arbetat i skärningspunkten mellan marknadsföring, teknik och strategi. Både som entreprenör och i olika affärsutvecklings-positioner.

Senast kommer Johan från Quicksearch AB, där han varit med och utvecklat deras produkter och erbjudande inom lojalitet, NPS och social marketing.

johan.eriksson@svenskhandel.se

0709-709087

Trygg e-handel är den ledande certifieringsstandarden för seriösa e-handelsföretag i Norden. Idag finns drygt 500 certifierande e-butiker i Sverige och 40 i Norge. Syftet med certifieringen är att skapa tydliga, enkla och enhetliga riktlinjer för vad som gäller vid e-handel, både för konsumenter och företag. Trygg e-handel är ett registrerat varumärke som ägs av Svensk Distanshandel AB som också certifierar ansökande företag.
www.tryggehandel.se