17 år som huvudsponsor av svensk hockey: Trygg-Hansa utvecklar sitt hockeyengagemang Trygg-Hansas satsar hårt på hockeyn i år. Som huvudsponsor för Svenska Hockeyligan i 17 år har Trygg-Hansa tidigare främst synts på traditionella skyltar, dräkter och isreklam. Nu vill man även bidra till att höja stämningen i ishallar genom bland annat ljud- och ljuseffekter. Trygg-Hansa har genom sitt sponsoråtagande av svensk elithockey blivit synonymt med svensk ishockey. Nytt för i år är att försäkringsbolaget även tar del i matcharrangemangen på ett nyskapande sätt. - Vi tycker att det är viktigt att man har en aktiv roll som sponsor och kommer därför att bidra med vårt kunnande för att ge publiken en härlig upplevelse vid hockeymatcherna. Det har varit ett spännande arbete att hitta en nivå så att vi inte konkurrerar med det som publiken kommer för att se - bra hockeymatcher - och tror att vi har funnit en bra mix med lite inslag från teaterns värld, säger Susan Göhlin, kommunikationschef på Trygg-Hansa. För att exponera Trygg-Hansas logotyp kommer man att arbeta mycket med ljuseffekter i hallarna samtidigt som man för första gången kommer att ge livbojen en röst. Logotypen kommer även att kompletteras med bolagets nya kommunikationssymbol - pratbubblan. Denna kommer exempelvis att ersätta sargreklamen, samt även finnas på domarnas ryggtalvor med texten "Nu tar vi det lugnt". - Vi tycker att vi har hittat rätt och har ett budskap som både anknyter till vår verksamhet. Dessutom är det kul, precis som hockeyn är när den är som bäst, säger Susan Göhlin. - För hockeyn är det viktigt att ha aktiva och innovativa sponsorer och vi tycker att Trygg-Hansas nytändning i år är både spännande och intressant, säger Hans Nyberg, vd för Svenska Hockeyligan. Trygg-Hansa kommer även att medverka vid en varumärkesutställning på Nationalmuseum under våren. Trygg-Hansa har till skillnad mot många andra svenska företag behållit samma varumärke i snart 30 år. - Vi tror på kontinuitet och de värden som allmänheten förknippar med ett varumärke. För väldigt många personer står livbojen för trygghet och säkerhet - precis den roll som vi även har som försäkringsbolag, avslutar Susan Göhlin. Bilder på domardräkter, pratbubblor mm kan erhållas från Trygg-Hansa För ytterligare information: Susan Göhlin, kommunikationschef Trygg-Hansa 0708 84 88 01 Elisabeth Sahlin, pressekreterare, Trygg-Hansa 08 693 14 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00060/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00060/bit0001.pdf