Professionell barnhälsoinformation på Internet

Ny kostnadsfri service för Sveriges alla barnfamiljer: Professionell barnhälsoinformation på Internet Trygg-Hansa lanserar i dagarna som första försäkringsbolag i Sverige en unik service. Besökare på bolagets barnhälsosajt, www.tryggabarn.nu, får råd av barnläkare och barnsjuksköterskor och får viktiga nyheter om barns hälsa. - Vi samarbetar bland annat med läkare från Astrid Lindgrens barnsjukhus och har även en tät och god kontakt med barnavårdscentralerna i denna satsning, säger Per Täckenström, projektledare på Trygg-Hansa. Den nya tjänsten vänder sig till alla småbarnsföräldrar, inte bara de som är försäkrade i Trygg-Hansa. Kärnan i www.tryggabarn.nu utgörs av en gedigen uppslagsdel om barns sjukdomar och utveckling. Webbplatsen kommer också innehålla tips och råd till föräldrar samt aktuella artiklar och reportage. Dessutom kommer olika krönikörer belysa aktuella frågor. - Det här är ett bra sätt att nå barnfamiljer med aktuell information som är samstämmig med den information och rådgivning som vi ger på barnavårdscentralerna, säger Gudmund Stintzing, barnhälsovårdsöverläkare på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholms län. - Hälften av alla föräldrar som tecknat en individuell barnförsäkring har gjort det hos oss. Därför är det naturligt att vi på Trygg-Hansa nu fullföljer detta förtroende genom att hjälpa alla barnfamiljer med viktig kunskap som kan ge trygghet under en period i livet då mycket är nytt för föräldrarna, säger Per Täckenström på Trygg-Hansa. Att på detta vis bjuda på service och information till alla är något som präglar flera satsningar inom Trygg-Hansa. Försäkringsbolaget kan i förlängningen även se liknande tjänster även för andra försäkringsgrupper. - Vi är övertygade om att detta helhetsperspektiv kommer att prägla försäkringsbranschen i framtiden. Vi arbetar ständigt med att ge den bästa informationen och servicen till våra kunder och därför tror och hoppas vi att många kommer att uppskatta tryggabarn.nu, säger Per Fornander, chef för privatmarkand på Trygg-Hansa. För ytterligare information: Per Täckenström, Trygg-Hansa 08 693 11 17 Per Fornander, chef privatmarknad Trygg-Hansa 08 693 42 41 Elisabeth Sahlin, pressekreterare, Trygg-Hansa 08 693 14 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00170/bit0001.pdf