Trygg-Hansa vann SM i telefoni

Trygg-Hansa vann SM i telefoni Personalen på Trygg-Hansas callcenter har utsetts till Svenska Mästare i telefoni i kategorin bank, försäkring och support. Priset delas ut årligen och utmärkelsen är ett resultat av en fokuserad satsning på service, kompetens och kvalitet. SM i telefoni är en tävling mellan landets olika callcenters och arrangeras av Tidningen Callcenter. Nio personer har anonymt genomfört ett stort antal samtal för att kunna kora en vinnare. De kriterier som man mäter är svarstid, kompetens, tillgänglighet, bemötande, engagemang och intresse. - För oss är det ett skönt kvitto på allt arbete som vi har lagt ner på kvalitet och service. Vi har jobbat mycket med värderingar under parollen ansvar, kompetens och omtänksamhet. Det här priset är något som alla våra medarbetare förtjänar, säger Anne-Charlotte Lallerman, chef för Trygg- Hansas Callcenter. Försäkringsbolaget Trygg-Hansa har callcenterverksamhet i Växjö, Lindesberg och Malmö och sammanlagt arbetar 460 personer med att ge företagets kunder bra service. Vinnarna fick en stor spegel med guldram som ska symbolisera den egna service- och kvalitetsnivån, enligt tidningen. Övriga nominerade i klassen bank, försäkring och support var AMS Infocenter, Försäkringskassan Östergötland, Solvus Support AB, Telia Finans AB. För ytterligare information: Anne-Charlotte Lallerman 0708 10 05 05 Trygg Hansa är ett renodlat sakförsäkringsbolag med en premievolym på 5 miljarder kronor och ca 1,7 miljoner kunder, privatpersoner och företagsförsäkringar. Bolaget har 1 700 medarbetare i Sverige och ingår i försäkringskoncernen Royal & SunAlliance, med verksamhet i 55 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00170/bit0001.pdf

Om oss

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår idag i en av nordens största skadeförsäkringskoncerner; Försäkringsgruppen Codan/Trygg-Hansa. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador. Trygg-Hansa har runt 1500 medarbetare i Sverige och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se, www.facebook.com/trygghansa eller www.linkedin.com/company/trygg-hansa