Trygg-Hansa vann SM i telefoni

Trygg-Hansa vann SM i telefoni Personalen på Trygg-Hansas callcenter har utsetts till Svenska Mästare i telefoni i kategorin bank, försäkring och support. Priset delas ut årligen och utmärkelsen är ett resultat av en fokuserad satsning på service, kompetens och kvalitet. SM i telefoni är en tävling mellan landets olika callcenters och arrangeras av Tidningen Callcenter. Nio personer har anonymt genomfört ett stort antal samtal för att kunna kora en vinnare. De kriterier som man mäter är svarstid, kompetens, tillgänglighet, bemötande, engagemang och intresse. - För oss är det ett skönt kvitto på allt arbete som vi har lagt ner på kvalitet och service. Vi har jobbat mycket med värderingar under parollen ansvar, kompetens och omtänksamhet. Det här priset är något som alla våra medarbetare förtjänar, säger Anne-Charlotte Lallerman, chef för Trygg- Hansas Callcenter. Försäkringsbolaget Trygg-Hansa har callcenterverksamhet i Växjö, Lindesberg och Malmö och sammanlagt arbetar 460 personer med att ge företagets kunder bra service. Vinnarna fick en stor spegel med guldram som ska symbolisera den egna service- och kvalitetsnivån, enligt tidningen. Övriga nominerade i klassen bank, försäkring och support var AMS Infocenter, Försäkringskassan Östergötland, Solvus Support AB, Telia Finans AB. För ytterligare information: Anne-Charlotte Lallerman 0708 10 05 05 Trygg Hansa är ett renodlat sakförsäkringsbolag med en premievolym på 5 miljarder kronor och ca 1,7 miljoner kunder, privatpersoner och företagsförsäkringar. Bolaget har 1 700 medarbetare i Sverige och ingår i försäkringskoncernen Royal & SunAlliance, med verksamhet i 55 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT00170/bit0001.pdf