Idag publiceras över 40 Varumärkeskort!

Allt fler tidningar och magasin väljer nu att publicera nyckeltal via TS Mediefaktas Varumärkeskort, som lanserades under förra året. Kortet samlar reviderade siffror för mediernas samtliga plattformar på ett och samma ställe för att ge maximal överblick och jämförbarhet. I dag publiceras Varumärkeskorten för tertial 1, 2015, och över 40 titlar och annonspaket ingår.

– Det är en stor efterfrågan på tjänsten bland medieföretagen. Varumärkeskortet hjälper till att tydliggöra förflyttningen från printbaserade plattformar till mediehus som erbjuder hela spektrat av kanaler – print, digitalt och event, säger Maria Rosengren, vd för TS Mediefakta.

I arbetet att ta fram Varumärkeskortet har TS diskuterat utformning och innehåll med branschaktörer och utgångspunkten har varit att skapa överblick och jämförbarhet i ett medielandskap som är satt under kraftig förändring. En av aktörerna har varit Sveriges Mediebyråer.

– Det har aldrig funnits så många distributörer av innehåll och så många kanaler för mediekonsumtion som idag. Det har heller aldrig varit lika svårt för annonsörer att få överblick och hitta rätt mediemix utifrån en begränsad budget, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

Han välkomnar därför TS Varumärkeskort som gör det enklare för medierna att demonstrera hela sitt erbjudande och samtliga annonsplattformar. För mediebyråer och annonsörer innebär det att de i ett samlat grepp kan jämföra olika kanaler, medieslag och medievarumärken för sina medieplaceringar.

– Vi får tillgång till kvalitetssäkrade och branschöverenskomna nyckeltal för flera kanaler på ett och samma ställe för respektive media. Vi får därmed den överblick vi efterfrågar och kan ta ännu mer välgrundade beslut i våra uppdragsgivare investeringar, säger Staffan Slörner.

För mediehusen är tjänsten också en stor möjlighet att tydliggöra sina unika värden som kommunikationsplattform.

För ETC som ett mediehus med tydligt målgruppstänk, där läsarna är spridda i ett flertal kanaler, känns det viktigt att samla vårt annonserbjudande på ett för medieköparna lättillgängligt sätt. Jag tycker TS varumärkeskort svarar upp mot just det och ser även fram emot att vara med i vidareutvecklingen av det, säger Jim Berg, Marknads- & annonschef ETC förlag

Samtliga mediers varumärkeskort för tertial 1, 2015, är publicerade här: http://ts.se/produkter-tjaenster/varumaerkeskortet/

För mer information, kontakta:

Maria Rosengren, vd TS Mediefakta
E-post: Maria.rosengren@ts.se
Telefon: 08-507 424 37, 070- 869 80 74
För kommentar från Sveriges Mediebyråer:

Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer
E-post: staffan@sverigesmediebyraer.se