Ny stark ledningsduo på TS

En stark ledningsduo tar över TS med uppgiften att anpassa verksamheten till den utveckling och verklighet mediebranschen möter inom print och digitala kanaler. Maria Rosengren tar vid årsskiftet över rollen som vd för TS, Magnus Paulsson fortsätter som revisionschef. Tillsammans ska de driva förändringen av TS.

Maria Rosengren är idag vd på Proffice-bolaget Mediekompetens. Hennes erfarenhet från teve, morgonpress och tidskrifter – och av att leda stora projekt – blir ett starkt komplement till Magnus Paulssons kunskap om behoven hos TS kunder och medierevision.

Idag utgår mediehusen och tidskrifterna/tidningarna alltmer från sina varumärken och möter kunder och läsare i olika plattformar och sammanhang med det som bas - till skillnad från tidigare då printprodukterna stod i centrum. Samtidigt är printprodukterna fortsatt viktiga på en mängd sätt - inte minst så länge när det gäller intäkterna.

TS vill med denna satsning göra ett omtag och blir en ännu viktigare partner i denna nya verklighet. När det gäller allt från att förändra hur upplaga mäts när en och samma redaktion publicerar i print, digital text och rörlig bild - till att hitta nya mätmetoder och verktyg som blir värdefulla för annonsörer och mediebyråer när de ska värdera och jämföra olika medier i en komplex medievärld.

Vi behöver också komplettera de informationstjänster som annonsörer och mediebyråer efterfrågar och möta hur mediehusen vill upphandla våra tjänster.

TS har idag hög trovärdighet idag bland annonsörer, allmänheten och mediehus. Den trovärdigheten tar vi nu ta med oss in i den nya medieverkligheten.

Yvonne Pernodd, styrelseordförande TS

Mobil: 0701- 84 20 17