Fortsatt stor efterfrågan på färjebiljetter

Report this content

Efterfrågan på färjebiljetter fortsätter att öka till följd av flygstoppet runt om i Europa. På TT-Lines bokningskontor i Trelleborg uppger man på lördagsmiddagen att det bara finns ett fåtal platser kvar till lördagens avgångar till och från Rostock. Likadant för avgångarna till och från Travemünde. För att möta den stora anstormningen har TT-Line förstärkt öppethållande på bokningskontoret.

-Vi märker också att allt fler planerar för längre fram i veckan, säger Lars Ekelund, kommersiell koordinator på TT-Line AB. -Människor som vet att de skall ut i Europa i veckan vågar inte lita på att flyget kommer igång så de ringer och hör sig för om tider och platstillgång. När det gäller söndagen så finns fortfarande en del platser kvar. Linjen till Travemünde har än så länge gott om platser medan linjen från Travemünde är nästan full. Mellan Rostock och Trelleborg finns fortfarande några platser kvar.

Taggar: