Pressmeddelande från Tidningarnas Telegrambyrå AB

Report this content

Pressmeddelande från Tidningarnas Telegrambyrå AB I det så kallade nyhetsbyråkriget har Tidningarnas Telegrambyrå (TT) i dag, fredag 26 november, gjort en första inbrytning på den konkurrerande nyhetsbyrån FLT:s område. TT och Hälsingetidningar AB (Hudiksvalls Tidning, Hälsinge-Kuriren och Ljusdals-Posten) skrev på fredagsförmiddagen ett treårigt samarbetsavtal som innebär att hela koncernen för första gången blir helkund hos TT/Avisa. Avtalet omfattar såväl TT:s nyhetstjänst som Avisas feature- och servicematerial. Hudiksvalls Tidning var tidigare helkund hos FLT men lämnar nu helt den byrån och ingår ett långsiktigt samarbete med TT. I sammanhanget kan påpekas att TT i konkurrens med FLT tidigare i höst även skrivit fleråriga avtal med strategiska kunder som Borås Tidning och mediekoncernen Sydostpress (Barometern-OT, Smålandsposten, Blekinge Läns Tidning, Karlshamns Allehanda och Sölvesborgstidningen). -Vi känner att vi är på rätt väg och gläds nu åt att vi nått en mycket viktig strategisk framgång genom avtalet med Hälsingetidningar, kommenterar Kerstin Pilhage, ny chef för TT:s marknadsavdelning. TT har sedan i somras en ny organisation, nya vd:n Ebba Lindsö tillträder om någon månad och företaget satsar nu hårt på att kundanpassa och marknadsorientera den anrika nyhetsbyrån. För en tid sedan stod det även klart att byråns nedläggningshotade radioredaktion räddats kvar och tillsammans med systerföretaget Avisa går nu TT mot en ny vår. Frågor kan ställas till: Marknadschef Kerstin Pilhage på direktnummer 08/6922838. Vd Göran E. Larsson 08/6922600 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00420/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00420/bit0002.doc