Reportrar utan gränser flyttar till TU:s lokaler

I dag flyttar Reportrar utan gränser till TU:s lokaler. Lokalerna ligger centralt i Stockholm vilket underlättar för möten och seminarier. Genom att erbjuda en lösning på Reportrar utan gränsers lokalbehov vill TU samtidigt visa sitt stöd till Reportrar utan gränsers verksamhet.

• Vi är glada att Reportrar utan gränser kontaktade TU för att höra sig för om TU kunde stödja deras verksamhet med att hjälpa till med lokaler. När vi såg att det fanns en möjlighet var det självklart för oss att tacka ja. I dessa tider känns det dessutom ännu viktigare. Det är också ett led i TU:s strävan om att vara en mötesplats för branschen, säger Charlotta Friborg, t f ordförande för TU och publisher på UNT.

• Vi har letat efter lokaler som ligger centralt, med verksamhet som stödjer vår, och när det visade sig att TU kunde erbjuda det så var det otroligt positivt. Nu ser vi fram emot att kunna möta våra medlemmar på en central plats. Men också mot att samarbeta med TU och Utgivarna i de frågor som vi har gemensamt, säger Jonathan Lundqvist, ordförande Reportrar utan gränser.

Vid frågor kontakta gärna:

- Charlotta Friborg,
Charlotta Friborg, t f ordförande för TU och Publisher på UNT, mobil nr 070 - 624 97 81

- Jonathan Lundqvist, ordförande Reportrar utan gränser, mobil nr 070 – 551 21 50