Seminarium: Här kommer de nya mediekonsumenterna

Unga människors sätt att kommunicera och ta till sig information förändras i snabb takt. Men en ny rapport från TU och Ungdomsbarometern visar att unga mediekonsumenter inte kan förstås som en grupp. I rapporten urskiljs i stället fyra olika grupper av unga mediekonsumenter, med delvis olika drivkrafter, beteenden och trender. Den nya rapporten presenteras vid ett lunchseminarium 28 maj.

Förändrade beteenden bland mediekonsumenter har på kort tid förändrat förutsättningarna för traditionella medieföretag i grunden. Men vilka är de nya mediekonsumenterna?

Vid ett lunchseminarium den 28 maj presenteras en ny rapport från TU och Ungdomsbarometern om ungas mediebeteenden. Rapporten bygger på klusteranalys av svar från drygt 10 000 ungdomar mellan 15 och 25 år på frågor som rör medier, internet, reklam och livsstil.

Seminariets delar:

• Trender i ung mediekonsumtion
  • Unga mediekonsumenter är inte EN målgrupp
  • Utveckla för unga mediekonsumenter

Tid: Den 28/5 kl 12:00 - 14:00
Plats: TU, Industrigatan 2A i Stockholm

Seminariet är kostnadsfritt för journalister

till 28maj@tu.se

Frågor till Jon Goland
Ansvarig Innovation & Utveckling, TU
Tel: 08-692 46 44, 073-320 90 60
E-post: jon.goland@tu.se

TU är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för en öppen demokrati.