Tobias Hedström ny Chefsanalytiker på TU!

Tobias Hedström, i dag analyschef på Institutet för reklam och mediestatistik (IRM), blir ny chefsanalytiker på TU. Han efterträder Fredrik Rogberg - som tillträder en tjänst som analyschef på Aftonbladet - och kommer att ansvara för de olika funktionerna inom TU-området Marknadsinsikt.

-        Tobias Hedström har en gedigen branscherfarenhet och är väl insatt i marknadsfrågorna kring både de tryckta medierna och digitaliseringen, och jag är mycket glad över att vi rekryterar en så kompetent person, säger TU:s VD Per Hultengård.

-        Dagspressbranschen är just nu inne i ett spännande teknikskifte varför det är den mest utmanade branschen att jobba i. Publicister kommer alltid att efterfrågas även om distributionen förändras. Jag ser fram emot att börja på TU som jag tidigare har haft ett nära samarbete med, sägerTobias Hedström.

Tobias Hedström tillträder tjänsten i mitten av april.

Kontakt: Per Hultengård 070-815 75 29, Tobias Hellström 073-596 51 80

Tidningsutgivarna (TU) är en branschorganisation som arbetar för fria och konkurrenskraftiga medier för ett öppet och demokratiskt samhälle. Våra medlemmar är de svenska morgon- och kvällstidningarna, gratistidningar, nyhetsbyråer, annonsförsäljningsbolag, tv- och radiostationer samt förlag.

TU, Swedish Media Publishers' Association, Box 22500, 104 22 Stockholm. Besöksadress: Kungsgatan 62, 3 tr. Tel: 08-692 46 00.

info@tu.se, www.tu.se