Fritidsresor från Göteborg: 2 300 extraplatser till Cypern i höst

Fritidsresor sätter in ytterligare resor från Göteborg till Cypern under perioden 18/8-13/11. Därmed erbjuds ytterligare 500 resor över höstlovet.

8 av 10 platser är i nuläget bokade från Göteborg till Cypern under hösten. Det är ett par procent högre än vid motsvarande period förra året.

– Västkustborna reser generellt mer på sensommaren och hösten än övriga svenskar, säger Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning.

För att möta den ökade efterfrågan i vinter sätts över 2 300 extraplatser in, bland annat över det populära höstlovet. Totalt blir det 13 extra avresor från Göteborg.

Bilder:

Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, 070-746 71 96.

I Sverige har bolagen inom Fritidsresegruppen med varumärkena FritidsresorTEMANazar och WonderCruises den idag största ställda resegarantin hos Kammarkollegiet, vilket gör gruppen till den största största aktören på den svenska resemarknaden med en marknadsandel på 35 procent. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är KanarieöarnaThailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.