Fritidsresor skickar YouTube-familj på kryssning

Fritidsresor startar samarbete med YouTube-stjärnan Bea som under en veckas tid ska ”vlogga” och instagramma från världens största kryssningsfartyg ”Harmony of the Seas”.

”Beas Liv” är en av YouTubes mest populära kanaler med 142 185 prenumeranter och ca 200 000 visningar per video. Från och med söndag, den 3 juli, kommer tittare att få följa med när Bea och hennes familj åker på en vecka lång resa med världens största kryssningsfartyg ”Harmony of the Seas” som sedan juni i år är bokningsbar genom Fritidsresor.

Förutom att få följa Bea, hennes mamma, pappa och syskon när de åker Zip Line, besöker fartygets restauranger, pooler, hänger i robotbaren, åker vattenrutschkanor och provar surfupplevelsen Flow Rider kommer tittarna att få lära känna de destinationer där fartyget stannar genom filmer. Fartyget kommer även att filmas i 360 och kunna upplevas i VR via Fritidsresors egna kanaler.

- Vi jobbar alltid med att hitta nya sätt att synas gentemot våra kunder, det ligger i linje med att anpassa sig efter ett ständigt förändrat medielandskap. Det här är ett spännande och nytt sätt att visa upp hur vår nya kryssningsprodukt ser ut och upplevs, säger Johan Ydring, Head of Media på Fritidsresor.

Kampanjen görs i samarbete med YouTube-nätverket Splay och tanken är att komma den moderna målgruppen ännu närmare genom att låta YouTube-intresserade barn och deras föräldrar få uppleva det nya kryssningsfartyget på ett nytt sätt långt ifrån traditionella reklamfilmer och kataloger.

- Det här är det bästa med att jobba med YouTube! Roliga kunder som ger mig mycket frihet (t.ex. ta över hela deras Instagram-konto!) och möjlighet att ta med mig hela min familj på äventyr. Vi ser fram emot att testa olika saker ombord: allt från robotbaren till att klättra på skeppet och åka skridskor i deras ishall. Det kommer bli en galen vecka och vi är så taggade, säger Bea själv om uppdraget.

Beas Liv:

YouTube: https://www.youtube.com/user/beasliv

Instagram: https://www.instagram.com/beatrice_00/

Fritidsresors kanaler:

Instagram, som Bea tar över från och med 3 juli: https://www.instagram.com/fritidsresor/

Youtube, där VR-film kan ses: https://www.youtube.com/user/fritidsresor

Facebook:https://www.facebook.com/Fritidsresor/

Bilder på Harmony of the Seas:

Leyla Öfwerström, presskontakt på Fritidsresor: 08-720 73 71

TUI Nordic/Fritidsresegruppen är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. TUI Nordic/ Fritidsresegruppen består av researrangörerna Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. Under det finansiella året 2013/14 noterade TUI Group en omsättning om €18.7bn och ett operativt resultat om €869m. Gruppen har omkring 77,000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 30 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).