Fritidsresor Sveriges starkaste resevarumärke

Report this content

I varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage har svenska folket röstat fram Fritidsresor som Sveriges starkaste resevarumärke. Evimetrix Swedish Brand Award prisar Sveriges starkaste varumärken i hela 33 branscher och kategorier.

– Det är jätteroligt att svenskarna röstat fram Fritidsresor som Sveriges starkaste varumärke inom resekategorin. Utmärkelsen är en bekräftelse på att svenska konsumenter förknippar Fritidsresor med reseupplevelser och vet vad Fritidsresor står för, säger Eivor Andersson, VD för Fritidsresegruppen i Norden.

Fritidsresor vann kategorin Resor där även SAS och Ving var nominerade.

Om undersökningen

Varumärkesundersökningen Nationell Företagsimage har genomförts sedan 2002.  I undersökningen mäter Evimetrix erfarenheter och attityder till drygt 500 varumärken baserat på svar från över 5 000 respondenter. Läs mer om undersökningen här:http://www.evimetrix.se/news_article.php?ar=50

Mathias Bergendahl, informatör: 076 – 104 99 71

Fritidsresegruppen, med varumärkena Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, är med en marknadsandel på 35 procent den största aktören på den svenska resemarknaden. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.