Fritidsresor utökar med Marocko i vinter

Fritidsresor lanserar i vinter resor till Agadir och Marrakech i Marocko. I hotellprogrammet ingår Fritidsresors exklusiva hotellkoncept RIU.

Från och med november i år fram till april nästa år kommer svenskar att kunna besöka sol-och badorten Agadir och storstaden Marrakech i Marocko. Resorna kommer att gå från Stockholm och Köpenhamn.

– Marocko är verkligen en spännande nyhet i år. Landet bjuder på en härlig och färgstark blandning av vackra långa stränder, shopping i myllrande basarer, fransk-arabisk matkultur och ett varmt klimat, säger Leyla Öfwerström, informatör på TUI/Fritidsresor.

Totalt kommer det att finnas 5 olika RIU-hotell i Marrakech och Agadir för de som åker med Fritidsresor att välja mellan – alltid med toppläge, mat och dryck i toppklass och stort fokus på service.

Om Marrakech:

Kliv in i en värld som vibrerar av människor, dofter och färger. I Marrakech kan du dricka du myntate, köpa keramikfat, äta gott och ser ut över Djemaa el Fnaa-toget från en takterass i solnedgången. Kombinera shopping och upplevelser med avkoppling på hotellet med fina poolområden.

Hotelltips för familjer

Hotelltips för par och vuxna som reser utan barn

Om Agadir:

För den som är ute efter en skön strandsemester blandat med lite orientalisk kultur är Agadir ett av våra bästa tips. Staden är en charmig blandning av palmkantade avenyer, moderna butiker, franskinspirerad mat, krydddoftande marknader och minareter med bönutrop. Den 6 km långa stranden är bred och rymlig och lämplig för både vindsurfare och familjer.

Hotelltips för familjer

Hotell Tips för par och vuxna som reser utan barn

Fakta:

Avgång från Stockholm/Arlanda och Köpenhamn/Kastrup: 5 november till 22 april.

Beräknad flyg till Agadir: cirka 5 timmar och 15min

Beräknad flyg till Marrakech: cirka 5 timmar och 15 min

Pressbilder:

Leyla Öfwerström, informatör på TUI/Fritidsresor: 08-720 73 71

TUI Nordic/Fritidsresegruppen är med en marknadsandel på 20 procent den största aktören på den nordiska resemarknaden. Koncernen etablerades 1961 och erbjuder paketresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. TUI Nordic/ Fritidsresegruppen består av researrangörerna Fritidsresor, Nazar och WonderCruises, Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Koncernen ingår sedan 2000 i den världsledande resekoncernen TUI Group, världens ledande turistkoncern med verksamhet i omkring 180 destinationer världen över. Koncernen är baserad i Tyskland och TUI Groups aktie är med i både FTSE 100 index, som är ledande på Londonbörsen och Tyska MDax. Under det finansiella året 2014/15 noterade TUI Group en omsättning om €20bn och ett operativt resultat om €1069m. TUI Group har 76 000 anställda i 130 länder och erbjuder sina cirka 20 miljoner kunder heltäckande service från bokning till hemkomst. TUI täcker med sin verksamhet hela den turistiska värdekedjan, vilket innefattar ledande researrangörer 1,800 resebyråer i Europa, sex flygbolag med mer än 130 medium- och långdistansflygmaskiner, mer än 300 gruppägda hotell däribland RIU och Robinson. Med kryssningsfartyg som MS Europa och lyxkryssningsfartyget MS Europa 2, TUI Cruises “Mein Schiff” flottan och fartyg under varumärket Thomson Cruises i Storbritannien så är TUI väl positionerat på den starkt växande kryssningsmarknaden. Globalt ansvarför hållbar ekonomi, ekologi och social verksamhet är grundläggande i vår företagskultur. Som den enda turistgruppen i världen är TUI är medlemmar av FNs Global Compact. Samtidigt är koncernen listad på välrenommerade Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). Fritidsresor byter namn till TUI den 1 november 2016.