Inget bränsletillägg hos Fritidsresor

Pressinformation 2011-03-29

Fritidsresor bibehåller priserna trots ökade bränslekostnader. Detta tack vare långsiktig bränsle- och valutasäkring. Under benämningen PrisFast garanteras inbokade resenärer fast pris, utan risk för valuta- eller bränsletillägg i efterhand. Oljepriset i dollar ökar över hela världen och är nu det högsta på tre år. Flera flygbolag har meddelat att de inför bränsletillägg på sina flygningar. Fritidsresor bibehåller priserna till och med nästa vinter.

- Hos oss kan resenärerna fortfarande resa till samma priser som tidigare. Vi gör inga prishöjningar eller bränsletillägg varken för innevarande sommar eller vinter, säger Lottie Knutson, informationsdirektör på Fritidsresegruppen.

- Vi valuta- och bränslesäkrar långt fram i tiden. En researrangörs totala kostnadsbild påverkas inte lika mycket av bränslepriser som till exempel ett flygbolags. Detta eftersom charterbolagen säjer hela kakan med boende, service, transfer, osv, säger Lottie Knutson.

Resenärerna garanteras fast pris så snart resan är bokad och anmälningsavgiften är betald; inga bränsle- eller valutatilläggkanläggas på i efterhand.

Lottie Knutson, informationsdirektör Fritidsresegruppen: 070-645 24 64 eller Fritidsresors pressjour 08-599 950 50.