Mads Mikkelsen-effekt: Thailandsrusning och bästa vinterförsäljningen någonsin

Fritidsresors reklamfilm med Mads Mikkelsen har haft en omedelbar och tydlig effekt: En vecka efter kampanjstart ökade försäljningen av Thailandsresor med 36 procent. Övergripande hade företaget sin bästa enskilda vintersäljvecka någonsin under samma period.

- Filmen med Mads och kampanjen har, tillsammans med gynnsam makroekonomi och egna, unika hotell- och resmål, haft tydlig effekt, säger Lottie Knutson, Fritidsresors kommunikationsdirektör.

- Fritidsresor tar marknadsandelar och visar sin historiskt starkaste vintervecka någonsin.

Reklamfilmen med Mads Mikkelsen är inspelad på Blue Village Exotic Saikeaw Beach Resort på Koh Samet, en av Fritidsresors senaste Thailandssatsningar. Den har blivit en snackis på såväl bloggar som arbetsplatser Filmen är en del av Fritidsresors vinterkampanj ”Dagarna du minns” som dessutom omfattar annonsering, webb- och utomhuskampanj.

Inför vintern har Fritidsresor totalt sålt 41 procent fler Thailandsresor än motsvarande period förra året. Totlat är mer än varannan bokad. Efter Gran Canaria är Thailand det största charterresmålet i vinter.

* 36 procent = Ökning i antal resor jämfört med perioden innan kampanjstart.
Den 41 procentiga ökningen refererar till ackumulerat antal sålda Thailandsresor jämfört med förra året.

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.