Nyhet sommaren 2011: Direktcharter till Venedig med kryssningar

Fritidsresor lanserar ytterligare en sommarnyhet: Charter till Venedig med badorterna Grado, Bardolino och Garda samt kombinationsresa Venedig/Grado. Dessutom erbjuds två Medelhavskryssningar med Norwegian Cruise Lines.

– Vi ser ett ökat intresse för sommarresor, inte minst till euro-länder i och med den stärkta kronan, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Till sommaren flyger Fritidsresor som enda arrangör till Venedig från Stockholm med egna flygbolaget TUIfly Nordic under perioden 25/6-24/9.

Fritidsresor breddar dessutom kryssningsutbudet med två nya kryssningar: Venedig och De grekiska öarna och Venedig och Klassiska Medelhavet.

– Kryssningar är en snabbt växande semesterform. För resenärer som vill uppleva mycket under semestern är kryssningar den perfekta semestern med nya platser varje dag - utan att packa om, säger Bassam el Mattar.

Kryssningarna kostar från 11 498 kr per person för en vecka. Extrabäddsrabatt för barn upp till 17 år från 4 410 kr. I priset ingår direktflyg, hytt och helpension.

Fakta:

• Grado åter i programmet
  • Garda och Bardolino (som också erbjuds med tågcharter)
  • Kombinationsresa med två nätter i Venedig och fem nätter i Grado.
  • Två kryssningar Medelhavskryssningar med avgång varannan vecka: Venedig och De grekiska öarna (Venedig-Korfu-Santorini-Mykonos-Katakolon-Venedig) och Venedig och Klassiska Medelhavet (Venedig-Dubrovnik-Pireus-Izmir-Splitt-Venedig).
  • Alla resor kan kombinera.

Kryssningar: Två unika Freestylekryssningar med Norwegian Jade (Norwegian Cruise Line, NCL) med avgång varannan lördag. Freestyle Cruising innebär att resenären äter när och var han/hon vill i någon av fartygets restauranger.

Norwegian Jade: Stort poolområde med vattenrutschbana, soldäck, spa- och skönhetscenter, gym, joggingtrack, bollplan för bland annat basket- och volleyboll, bordtennis, tennis, driving range, Internetkafé, konst- och fotogalleri, konferensrum, internationell barnklubb, underhållning för barn, tonårsdisco m.m.

Bilder:

Therese Wahlund, Fritidsresors informationsavdelning, 08-720 7434, 070-958 82 88.
Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.