Nyhet vintern 12/13: Enveckascharter till Kenya

Fritidsresor erbjuder som enda arrangör charter till Kenya nästa vinter. Nyhet för nästa vinter är enveckasresor. Solresan kan kombineras med hela tio olika safaris och/eller med Zanzibar.

– Efterfrågan på korta resor längre bort ökar. Direktcharter med bekvämt flyg med möjlighet till extra benplats och tidsskillnaden på bara två timmar gör att enveckasresor till Kenya fungerar utmärkt. Den som vill uppleva ännu mer klämmer in en minisafari på två-tre dagar, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

79 procent av resenärerna valde att kombinera solresan med en safari vintern 11/12. Fritidsresor och systerbolaget Temaresor erbjuder tillsammans 10 safarier: från tvådagars minisafari i Tsavo Nationalpark bara någon timme från kusten till tre rundresor med Temaresor och skandinavisk guide.

– Safari tillsammans med avkoppling vid Indiska Oceanen är den ultimata semestern. En stor fördel med Kenya är också det stabila klimatet, säger Bassam el Mattar.

Flera hotellnyheter presenteras till nästa vinter, bland annat en ny Blue Star familjeanläggning i Diani Beach, vid stranden och med stort poolområde.

Fakta Fritidsresors Kenya

• Fritidsresor erbjuder en, två och treveckorsresor till Kenya
  • Charter Stockholm-Mombasa under perioden 18/12 2012-12/3 2013: via Helsingfors på utresan och direkt Mombasa-Stockholm på hemresan. Flygtid cirka 10,45 timmar på utresan och 9,40 hem.
  • Chartern genomförs med Fritidsresors systerbolag Thomson Airways Boeing 767 med tre flygklasser och individuellt underhållningssystem.
  • Under perioden 11/10-13/12 och 13/3-10/4 erbjuds reguljärflygspaket från Arlanda och Köpenhamn med Condor via Frankfurt.
  • 15-20 hotell på Mombasakusten och Diani Beach: från 2+ till 4-stjärniga, från enkla bungalows till större anläggningar, alla på stranden.
  • Tvåveckors kombinationsresa Zanzibar+Kenya (första veckan Zanzibar + andra på Mombasakusten eller Diani Beach)
  • ”First stop Kenya”: Hotell första natten, resterande tid på egen hand
  • Temaresors safarirundresor: Tre olika safaris med skandinavisk guide.
    NYHET! Familjesafari ttill Tsavo East/West.
  • Minisafari: Sju olika minisafarier på två, tre eller fyra dagar med engelsktalande guide. OBS! De som åker på minisafari behåller sitt rum under tiden.

För mer information
Kontakta Marie Malmros, Fritisresors informationsavdelning, 08-720 7479 eller 070-746 71 96.