Nyheter sommar 2016: Fler familjeanläggningar med gratis Bamseklubb, barnpassning och ett breddat program för vuxna

Nästa år breddar Fritidsresor sommarprogrammet med åtta nya familjeanläggningar, barnpassning för de allra minsta och ett nytt vuxenkoncept. Bamseklubben på Blue Village Family Life blir kostnadsfri och bokas på plats.

Det breddade programmet av skräddarsydda hotellkoncept speglar kundernas efterfrågan: 8 av 10 Fritidsresors kunder väljer målgruppsanpassade hotell. Sveriges största researrangör ser en rekordstark efterfrågan på egna koncepthotell som inte går att boka någon annanstans.

– Hotellet är den nya destinationen. Det är ofta viktigare vad hotellet erbjuder än resmålet man åker till och resenärer vill i allt större utsträckning kunna välja ett skräddarsytt boende som passar just dem bäst. Det gäller bland annat hur hotellet är uppbyggt, med exempelvis pool för vuxna på ena sidan hotellet, och pool för barn på andra, och vuxenzoner på restauranger, säger Mathias Bergendahl, Informationschef på Fritidsresor.

• Hotellnyheter 2016

Breddat koncept: Blue Village Family Life

Sommaren 2016 utökar Fritidsresor utbudet på familjeanläggningarna Blue Village Family Life. Nyheter: Bamseklubben blir kostnadsfri, ännu mer underhållning kommer att erbjudas och några timmars barnpassning i Baby Club (barn 3-36 månader) på kvällarna blir bokningsbart.Fritidsresor breddar med åtta nya anläggningar på Kos, Rhodos, Kreta, Marmariskusten, Menorca, Korfu, Cypern och i Bulgarien. Totalt 18 Blue Village Family Life-hotell sommaren 2016.

Blue Star

Blue Star är Fritidsresors koncepthotell för vuxna som reser med eller utan barn. Här finns Fritidsresors aktivitetsvärdar, öppna lekhuset PlayHotel, Bamse för barnen och Blue Stars egen vin- och kaffebar TASTE. Sommaren 2016 finns 30 Blue Star-anläggningar i Grekland, Turkiet, Spanien, Cypern, Italien och Bulgarien.

Sensatori

För resenärer som önskar en lyxig semester med fokus på livsnjutning. Fem plus-stjärniga hotell med tillgång till minst fyra restauranger, wellnessavdelning, stort spa och sportaktiviteter. Kvällsunderhållning för alla smaker, med shower i nivå med West End och Broadway till lugn pianobar. Sex anläggningar finns på Kreta, Cypern, Ibiza, Marmariskusten samt i Side och Mexico.

Magic Life

Hotell för den aktive resenären. Lata stunder i solstolen varvas med tennis, aerobics eller pilates. De flesta aktiviteterna, instruktörer och all inclusive ingår i priset. Sommaren 2016 erbjuder Fritidsresor sex Magic Life-anläggningar i Grekland, Turkiet och Spanien.

SuneoClub

Hotell för prismedvetna resenärer, med all inclusive för familjer och par som söker en internationell atmosfär. Totalt 10 anläggningar i Grekland, Spanien, Turkiet och Bulgarien, varav två nya anläggningar i Bulgarien och på Mallorca.

Nytt koncept: Sensimar

Blue Couples ersätts sommaren 2016 av vuxenkonceptet Sensimar. Hotellen är antingen fyr- eller femstjärniga, ligger antingen direkt på eller nära stranden. Här finns ett stort spa, gym, fitnessaktiviteter från ”Les Milles”och alltid minst två restauranger: en bufférestaurang och en tematiserad a la carte restaurang ”Culinarium”. Sommarprogrammet 2016 innehåller 25 anläggningar inklusive fem nya hotell i Thailand, Mexiko, Turkiet, Spanien, Grekland, Cypern och Kroatien.

RIU - exklusivt med Fritidsresor

Fritidsresor erbjuder 17 RIU-hotell nästa sommar, varav sju på Mallorca. RIU-hotellen har alltid högsta standard på matupplevelsen, bästa läget på resmålet och en servicenivå utöver det vanliga. Stil och prisnivå varierar från mellanklass till lyx - gemensamt är den omtänksamma personalen och satsningen på matupplevelser.

Bilder:

Mathias Bergendahl, Informationschef Fritidsresor: 08-720 74 96