Två resor i minuten - rekordförsäljning hos Fritidsresor

2014-07-01

Veckan efter midsommar gick både webb och bokningstelefoner varma hos Sveriges ledande researrangör Fritidsresor. Under veckan bokades 30 procent fler resor jämfört med förra året samma tid: totalt 20 000 resor, vilket motsvarar två resor i minuten.

På webben noterades besöksrekord  med  närmare en miljon besök – störst antal någonsin under en sommarvecka.

Det är både sommarens- och vinterns semestrar som säkras, bland annat 70 procent fler höstlovsresor än samma vecka förra året:
– Jag har aldrig sett maken till sug efter sol och resor en sommarvecka, till och med nästa sommars resor bokas nu, säger Bassam El Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0005136